استان

شلیک به محیط بانان این بار در سبزوار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نیروهای یگان محیط زیست سبزوار حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده پروند متوجه یک دستگاه موتورسیکلت DTR 450 شدند که در نقطه ای بدون راکب استتار شده بود. 

 
رییس اداره حفاظت محیط زیست خنج در این باره گفت: ماموران به حضور موتورسیکلت مشکوک شده و هنگامی که برای بررسی دقیق تر به محل توقف موتور نزدیک شدند ناگهان با شلیک چندین گلوله از ارتفاعات به سمت خود مواجه شدند. 
 
محمدعلی عمارلو اظهار داشت: محیط بانان بلافاصله پناه گرفته و متوجه شدند تعدادی شکارچی در ارتفاعی بالاتر قرار دارند و برای جلوگیری از دسترسی محیط بانان به موتورسیکلت به سمت آنها تیراندازی کردند. 
 
شکارچیان متخلف با استفاده از گرگ و میش بودن هوا و تسلطی که به لحاظ موقعیت و ارتفاع نسبت به محیط بانان داشتند با شلیک های پیایی و مستقیم به سمت ماموران اجازه نزدیکی آنها به موتورسیکلت را نمی دادند. 
 
بر اساس گفته محیط بانان حاضر در صحنه، گلوله های پیاپی متخلفان مستقیم به سمت ماموران شلیک و با فاصله بسیار کمی از بالای سر آنها عبور می کرده، بطوری که اگر محیط بانان پناه نگرفته بودند بطور حتم گلوله ها با آنها برخورد می کرد.
 
محیط بانان نیز برای دفاع از خود به سمت متخلفین شلیک کردند و در این بین شکارچیان متخلف موتورسیکلت خود را نیز هدف گلوله قرار دادند. 
 
ماموران برای دستیابی به نقطه ای که تلفن همراه آنتن داشته باشد تا بتوانند درخواست نیروی کمکی کنند عقب نشینی کردند  و پس از نزدیک شدن به روستا با اداره محیط زیست تماس گرفته و درخواست نیروی کمکی نمودند. 
 
موتورسیکلت DTR 450 که شکارچیان متخلف به آتش کشیدند تا از دسترسی محیط بانان به آن جلوگیری کنند 
 
بلافاصله اکیپی پنج نفره از نیروهای محیط زیست سبزوار نیز عازم منطقه پروند شده و پس از ملحق شدن به دو محیط بان داخل منطقه حوالی ساعت ۲۱ شب برای برخورد با متخلفان وارد عمل شدند. 
 
زمانی که محیط بانان به محل درگیری رسیدند متوجه شدند شکارچیان متخلف موتورسیکلت خود را به آتش کشیده و سپس با استفاده از تاریکی شب متواری شده اند. محیط بانان تا صبح در منطقه به جست و جو و گشت زنی پرداختند اما موفق به یافتن ردی از متخلفان نشدند. 
 
تلاش برای شناسایی عوامل تیراندازی به سمت محیط بانان همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا