شورای شهر

بسته پیشنهادی حقانی برای آلودگی هوای پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی درباره کاهش آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: در شرایط خاص آلودگی هوا تنها اقدامی که می‌توان انجام داد این است که طرح زوج و فرد را از در منازل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران، حاصل سوخت‌های فسیلی است، گفت: ۴ میلیون خودرو و ۲.۵ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که آلایندگی موتورها ۸ برابر خودروهای آلوده است.

حقانی افزود: بنابراین باید نسبت به خروج خودروها و موتورسیلکت‌های آلاینده در سطح شهر تهران اقدام کرد و همینطور بهتر است طرح زوج و فرد از در منازل اجرایی شود.

حقانی پیشنهاد داد: با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه بهتر است روز چهارشنبه نیز مدارس و ادارات تعطیل اعلام شود.

وی گفت: ساعت ۲ بعدازظهر امروز نیز جلسه کاهش آلودگی شهر تهران در استانداری برگزار می‌شود و اقدامات کوتاه مدت در راستای کاهش آلودگی هوا در این جلسه مصوب خواهد شد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، خاطر نشان کرد: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته مقطعی بوده است و در کاهش آلودگی هوای شهر تهران تاثیری نداشته است.

وی درباره کیفیت بنزین خودروها نیز اظهار داشت: کیفیت بنزین هنگامی تاثیرگذار است که خودروها دارای استانداردهای لازم باشد.

حقانی یادآور شد: در حال حاضر از ۷ هزار دستگاه اتوبوس شهر تهران ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌ دودزا هستند و ۱۱۰۰ مینی‌بوس شهر تهران نیز فرسوده و خارج از رده هستند، لذا دولت و مدیریت شهری باید در راستای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا