ورزشی

کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نظر می رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را کم کرده است. نماینده های ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نمایش ناامید کننده‌ای از خود نشان دادند و فوتبال ایران در یک چهارم نهایی هیچ نماینده‌ای ندارد.

 

روزنامه الریاض عربستان اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از ۳ و نیم سهمیه به ۲ و نیم سهمیه در سال ۲۰۱۷ کاهش داد و به این ترتیب استقلال تهران که در لیگ سوم شده است، نمی‌تواند در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.

 

با این کاهش سهیمه، ذوب‌آهن که قهرمان جام حذفی ایران شده باید در پلی آف شرکت کند و تنها پرسپولیس و استقلال خوزستان به صورت مستقیم جواز صعود به لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهند آورد.

 

به نوشته روزنامه الریاض، کنفدراسیون فوتبال آسیا به جای سه و نیم سهمیه‌ای که به ایران داده بود این بار به امارات سه و نیم سهمیه خواهد داد که در فصل جاری دو نماینده در بین ۸ تیم دارد.

 

نکته جالب این که AFC با وجود ناکامی باشگاه‌های عربستانی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از سهمیه این کشور کم نکرده و این نشان می دهد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در دست سعودی‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا