سیاسی

جهانگیری: باید پول‌های مردم را وارد تولید کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جریان بازدید از پروژه آزادراه تهران- شمال با اشاره به عزم دولت یازدهم  در اجرای این پروژه و به پایان رساندن آن، اظهار کرد: در کشور چند پروژه وجود داشت که به سمبلی برای ناکارآمدی تبدیل شده بود و پروژه آزادراه تهران- شمال نیز از جمله این موارد بود و برای مردم پرسش‌های بسیاری درباره مدت زمان اجرای این پروژه ایجاد شده بود.

 

وی با اشاره به همکاری و تعامل وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک این وزارتخانه در اجرای پروژه آزادراه تهران- شمال، گفت: خوشبختانه اراده جدی این دو نهاد باعث شده تا این طرح در زمانی معقول به اتمام برسد.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در جریان بازدیدهایی که از پروژه داشته‌ام تغییر و تحولات جدی مشاهده می‌شود، به پیشرفت ۵۹ درصدی احداث آزادراه تهران- شمال اشاره و خاطرنشان کرد: تا پیش از دوره دولت یازدهم این پروژه ۲۹ درصد پیشرفت  داشته است اما امروز پروژه آزادراه تهران- شمال با ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است.

 

وی با بیان اینکه ساخت آزادراه تهران- شمال بار دیگر نشان داد که بخش فنی ایران حاضر است کارهای بزرگی را با کیفیت‌های مناسب و پذیرفته شده در سطح بین‌المللی انجام دهد، اظهار کرد: استفاده از پیمانکاران داخلی از دستاوردهای مهم این پروژه محسوب می‌شود.

 

جهانگیری در ادامه با تأکید بر اینکه امروز دیگر در همه بخش‌های فنی و مهندسی هیچ محدودیتی در توان مهندسی کشور وجود ندارد، اظهار کرد: امروز عمده مشکلات ما تأمین منابع مالی است و این موضوع تنها دلیلی است که ما را به سمت استفاده از منابع خارجی هدایت می‌کند.

 

معاون اول رئیس جمهور، گفت: تیم مالی کشور نتوانسته خود را برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ تجهیز کند. به همین دلیل امروز در کشور این نیاز احساس می‌شود که مسئولان اقتصادی باید برای خروج کشور از وضعیت خرید از خارج و واگذاری کار به خارج به دلیل عدم توان مالی طرح، راهکارهایی بیابند.

 

وی با بیان اینکه می‌توانیم بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد کالاهای وارداتی را در داخل بسازیم، اظهار کرد: پیش‌نیاز این اقدام، تأمین مالی پروژه‌های داخلی است. بازار سرمایه امروز نشان داده که پول زیادی در دست مردم قرار دارد. به همین دلیل باید تدابیری پیدا کنیم تا این پول‌ها را در تولید داخلی هزینه کنیم.

 

جهانگیری با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران- شمال پیشرفت عالی داشته است، گفت: پیمانکاران پروژه متعهد شده‌اند تا بهار سال ۹۶ پروژه را به اتمام برسانند و ما امیدوار هستیم که این پروژه تا اسفند به پایان برسد تا مردم بتوانند در تعطیلات نوروز در این مسیر تردد کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا