اجتماعی و فرهنگی

توصیه فانی به اولیای دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر علی اصغر فانی خطاب به اولیا و مربیان افزود: از والدین می‌خواهم در سال تحصیلی جدید ارتباط خود را با مدرسه و معلمان بیشتر کنند.

وی با اشاره به یک میلیون همکار فرهنگی در سراسر کشور اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه اصلی کشور هستند و ما در تربیت، رشد و شکوفایی استعداد آنها باید کمال سعی و کوشش را مبذول کنیم.

فانی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که امروز پشت نیمکت نشسته‌اند آینده کشور را تامین می‌کنند و نقش آموزش و پرورش در تامین آینده کشور بی نظیر است. از همکاران می‌خواهم قدر این نعمت را بدانند.

 

هفت مدرسه شهرستان قدس بیش از ۲۵ سال قدمت دارند

نورمحمد فردی، فرماندار شهرستان قدس نیز در این مراسم، گفت: شهرستان شهرقدس با ۱۴۰ کیلومتر مربع دارای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و تنها شهرستانی است که چهار روستا دارد.

وی افزود: این شهرستان ۴۰۰ شهید دارد که ۲۷ نفر آنها شهید دانش آموز و فرهنگی است.

به گفته وی، شهر قدس دارای ۵۵ هزار دانش‌آموز است. ۳۰۰۰ فرد فرهنگی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هفت مدرسه در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۲۵ سال قدمت دارند و در نامه‌ای که توسط امام جمعه و نماینده این شهر گرفته شده است و مشکلات این مدارس بیان شده است. ما از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهیم با توجه به کمبود امکانات اموزشی دستور احداث دو واحد آموزشی را صادر کنند زیرا تراکم جمعیت در این شهرستان بیشتر از نرم است.

فرماندار شهرستان قدس گفت: سال تحصیلی جدید در این شهرستان با ۲۰۰۰ کلاس اولی آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز در مراسم جشن شکوفه‌ها گفت: ۴۰ مدرسه و ۱۵۴ کلاس درس توسط بنیاد برکت با دستور مقام معظم رهبری ساخته شده است. این ۴۰ مدرسه هدیه‌ای است که به ملت ایران تقدیم شده است.

مخبر افزود: این مدارس در ۱۶ استان کشور ساخته شده که شامل استان‌های (البرز، آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، کردستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان) می‌شود، ضمن آنکه تعداد آنها تا پایان سال به ۵۰۰ مدرسه خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا