اجتماعی و فرهنگی

تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره ۳ ساله «اول» و «دوم» از مهر ۹۵

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد دیمه‌ور درباره طرح دوره‌ای در مدارس ابتدایی گفت: یکی از تکالیف سند تحول بنیادین اجرای نظام دوره‌ای در مقطع ابتدایی است، به این معنا که باید ساختار دوره ابتدایی ۳-۳ شود.

 

وی افزود: بر این اساس پایه‌های اول، دوم و سوم در دوره اول ابتدایی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دوره دوم ابتدایی ساماندهی می‌شوند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالعات و ارزیابی‌های انجام شده در کشور پیرامون این موضوع اظهار کرد: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اگر دانش آموزان از پایه اول تا ششم در کنار هم در یک مدرسه باشند چندان مطلوب نیست. یک علت آن است که تراکم جمعیت در مدرسه‌های بالای ۲۰۰ نفر بالا می‌رود و ارائه خدمات با کیفیت مشکل می‌شود.

 

دیمه‌ور افزود: همچنین تنوع سنین دانش آموزان نیز مشکلاتی به بار می‌آورد حال آنکه جهت گیری‌های تعلیم و تربیت با یکدیگر متفاوت هستند.

 

 

تابلوی مدارس تغییر می‌کند

وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و امکان سنجی‌های لازم را انجام داده‌ایم اظهار کرد: از استان‌ها و مناطق درخواست کرده‌ایم تا مدارس بالای ۵۰۰ دانش‌آموز از سال تحصیلی آینده (۹۶-۹۵) به دو مدرسه مجزا دوره اول و دوره دوم ابتدایی هر کدام با ظرفیت ۲۵۰ نفر تبدیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر این اساس تابلوی مدارس نیز تغییر پیدا کرده و دوره اول و دوره دوم از یکدیگر جدا می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا