اجتماعی و فرهنگی

اظهارات مولاوردی درباره نتیجه کمیته حقیقت یاب شورای زنان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهین‌دخت مولاوردی در نشست خبری خود با خبرنگاران که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شد، گفت: خوشحالم که در سال پایانی دولت تدبیر و امید د راین نمایشگاه که با شعار شفافیت برپا شده حضور دارم. 

وی افزود: جریان آزاد اطلاعاتی و همچنین دسترسی سهل و آسان به اطلاعات، دقیقاً در راستای شعار شفافیت نمایشگاه مطبوعات امسال است، ولی ما مشاهده می‌کنیم که اکنون برخی رسانه‌ها به دلیل داشتن رانت اطلاعاتی به برخی اخبار دسترسی دارند. 

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: آزادی بیان را نباید با آزادی دروغ، هتاکی و تخریب یکی بدانیم و نباید کاری کرد که جامعه به این موضوع آلوده شود. 

مولاوردی افزود: رسانه‌های متعهد به تحقق وضعیت ارتقاء و اعتلای فرهنگی، تلاش بسیار خوبی می‌کنند، اما دولت هم باید زمینه فعالیت کاری این رسانه‌ها را نیز فراهم کند. 

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نباید یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی را در جامعه ترویج کنند که در آن صورت همگی ما متضرر اصلی این موضوع خواهیم بود. 

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره دلیل حضور بیشتر زنان در کابینه دولت یازدهم و احتمال ارتباط این موضوع به انتخابات آینده گفت: ربط دادن این موضوع به یکدیگر منصفانه نیست، در حالی که دولت در وعده‌های قبل از انتخابات و بعد از آن در کابینه و سفرهای استانی همواره بر حقوق برابر زن و مرد تأکید کرده است. 

مولاوردی خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت برای استفاده حداکثری از زنان در سطح معاونان وزرا و در پست‌های استانی همچنان ادامه دارد و در این زمینه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری به شدت پیگیر این قضیه است که البته برخی از تلاش‌های ما نتیجه داده و برخی از تلاش‌های آن بی‌نتیجه مانده است. 

وی درباره انتخابات شورای زنان نیز گفت: یکسری اعتراضات در جلسه شورای زنان که چندی پیش برگزار شده بود مطرح شده است، که آن افراد در آن جلسه مذکور غایب بودند. 

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین مصوبات این شورا، قرار شده است که هیأتی به نام کمیته حقیقت‌یاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و این کمیته نظرات مختلف را در این خصوص استماع کرده و نتیجه نهایی آن را اعلام کند، که البته این نتیجه درنهایت برای ما هم قابل اجراست. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا