شکایت ایران علیه باشگاه‌های سعودی به AFC

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی تاج درباره کارشکنی عربستانی‌ها مبنی بر این که دیگر نمی‌خواهند با تیم‌های ایرانی بازی کنند، گفت: در ماده سه و چهار اساسنامه AFC آمده است که به هیچ عنوان نباید منافع سیاسی را در حوزه ورزش تسری پیدا کند. عربستانی‌ها قبلا هم چنین رفتاری را انجام داده بودند. یک بار در ورزشگاه آزادی به ما اتهام زدند که شعار سیاسی داده شده که ما ادله خودمان را برای AFC ارسال کردیم و آنها جوابشان را دادند، حتی به ما گفتند می توانید از عربستانی‌ها شکایت کنید. یک بار هم در فولادشهر گفتند که آب ها مسموم است که این ادعاها به سرانجام هم نرسید.

رییس سازمان لیگ در‌ رابطه با فضاسازی تیم‌های باشگاهی عربستان مبنی بر این که در ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نخواهند آمد، اظها‌ر کرد: اینها جوهای رسانه‌ای است که آنها می‌دهند. توصیه ما این است که باشگاه‌های الهلال و الاهلی و سایر تیم‌های عربستانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا دست سیاسیون قرار نگیرند و دست‌آویز سیاست‌بازان نشوند. اگر ببنییم این مسائل ادامه پیدا می‌کند حق شکایت محفوظ است هر چند در حال‌ حاضر شکایت نامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم و با هماهنگی رییس فدراسیون می‌خواهیم شکایت خود را به AFC ببریم.

 

وی ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه عربستان نه تنها چنین مساله‌ای را عنوان کرده،‌ بلکه از سایر کشورها نیز درخواست کرده است که چنین کمپینی را راه‌اندازی کنند. اینها حرکت‌های سیاسی زشت و ناپسندی است که با انجام آنها فو‌تبا‌ل را دستاویز سیاست‌بازی‌ها کرده‌اند. امیدواریم با چنین مسایلی محکم برخورد شود. مساله مسلم این است که این اتفاق موضوعی سیاسی است و از نظر ما هیچ اتفاقی رخ نداده است که آنها بخواهند چنین اقداماتی را انجام دهند. شاهد بودیم که بزرگان فو‌تبا‌ل دنیا به ایران آمدند و باید تاکید کنیم که ایران کشوری کاملا امن است.

 

رییس سازمان لیگ همچنین در‌ رابطه با موضوع پیش آمده برای لژیونرهای حاضر در لیگ قطر، خاطر‌ نشان کرد: ترانسفر بازیکنان در همه لیگ‌های معتبر وجود دارد. ما نیز تعدادی بازیکن داریم که ترانسفر می‌شوند. آنچه مسلم خواهد بود این است که این نگاه سیاسی و زشت است که برخی کشورهای عربی و به ویژه‌ عربستان آن را مدنظر قرار دادند و چندمین بار است که آن را تکرار می‌کنند.

 

رییس سازمان لیگ در ادامه بیا‌ن‌ کرد: مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای را با مسئولان سازمان صدا و سیما برگزار کردند و حرف‌های آنها را شنیدند. جلسه‌ای را هم با مسئولان فدراسیون فو‌تبا‌ل و وزارت ورزش و جوانان برگزار کردند تا حرف‌های آنها را هم بشنوند. امروز هم تصمیم گرفته شد جلسه‌ای با حضور دو طرف برگزار شود تا بتوانیم این مشکل را هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر حل کنیم.

 

او افزود: امروز با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان از جمله مناف هاشمی و دکتر سجادی و همین طور گروه حقوقی وزارت ورزش و جوانان با حضور آقای کفاشیان، اسلامیان و من و همین طور از طرف صدا و سیما هم مسئول بازرگانی و حقوقی آنها و همین طور آقای واعظی از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بودند جلسه‌ای برگزار شد. امروز دو راهکار پیش‌رو ما قرار داده شده که یکی از آنها این بود که مجددا به مجلس شورای اسلامی برویم تا در آنجا موضوع حق پخش را مجددا مطرح کنیم، زیرا قانونی که الان در مجلس است مربوط به ۱۰ سال قبل است و الان شرایط بین‌المللی و قوانین AFC تغییر کرده است و راه دیگری که مطرح کردند این بود که ما با صدا و سیما بنشینیم و با هم تفاهم کنیم تا در قالب یک شرکت مشترک بحث تبلیغات دور زمین و تبلیغات تلویزیونی را جمع کنیم و درباره آن تصمیم گیری کنیم.

 

تاج در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کارشکنی عربستانی‌ها هم گفت: باز هم می گویم که عربستانی‌ها در این کارها مسبوق سابقه هستند. چندین بار ما را متهم کرده‌اند، اما آن چیزی که برای ما مهم است این است که AFC آنها را محکوم کرده است. امیدوارم باز هم این اتفاق رخ دهد.

 

وی در پایان درباره نامه کمیته‌ انضباطی به سازمان لیگ نیز گفت: نامه‌ای آمده مبنی بر این که تیم‌هایی که در لیگ‌های یک و دو فعالیت می‌کنند و بدهکار هستند حق نقل و انتقالات بازیکنان را ندارند، اما تیم‌های لیگ برتری هم بدهکار هستند، ولی در سال گذشته با فشاری که سازمان لیگ بر روی آنها آورد حدود ۲۰ میلیارد تومان از این بدهی ها کم شد. امسال هم سعی ما بر این است که این میزان کمتر شود و به صفر برسد. باشگاه لیگ برتری باید بدهی‌های خود را تعیین وضعیت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا