مدیریت شهری

رونمایی از شهاب سنگ ۵ میلیارد ساله در گنبد مینا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در مراسم رونمایی از این شهاب سنگ اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به بازدید بیش از ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به نجوم ظرف یکسال از افتتاح گنبد مینا افزود: امیدواریم در سال دوم فعالیت این مرکز علمی به میزان استقبال و تنوع برنامه ها افزوده شود البته امیدواریم هر کس که می تواند در تقویت ظرفیت های این مرکز علمی نقشی داشته باشد گنبد مینا را یاری کند.

 

وی درباره حضور همیشگی شهاب سنگ لوت در گنبد مینا گفت: با توجه به کشف این شهاب سنگ در کویر لوت ماکتی در گنبد مینا از کویر لوت در ابعاد کوچک ابجاد شده تا میزبان همیشگی این شهاب سنگ باارزش باشد.

 

وی درخصوص فعالیت گنبد مینا ادامه داد: تلاش می کنیم پیوند این مجموعه با شبکه های اجتماعی را به زودی برقرار کنیم. در حال حاضر باشگاه هواداران گنبد مینا شکل گرفته و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

 

در ادامه این مراسم علی اسلامی فطرت، یابنده این شهاب سنگ گفت: شهاب سنگ لوت به وزن ۱۷ کیلوگرم در آذرماه سال ۱۳۹۲ به دلیل تششع نوری که داشت توجه من را جلب کرد و با توجه به شرایطی که دارد متوجه شدیم شهاب سنگ است در مرحله بعدی به دلیل اینکه در کشور امکان انجام آزمایشات لازم نبود به فرانسه ارسال و آسمانی بودن این سنگ اثبات شد.

 

وی افزود: این سنگ را به این مرکز اهدا کردم چرا که از بودن در منزل من با توجه به جاذبه گردشگری و تبدیل گنبد مینا به مرکز علمی سود بیشتری خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا، احتمال داده می شود این شهاب سنگ ۱۷ کیلوگرمی با منشا سیارکی سنی حدود ۴/۵ میلیارد سال داشته و بخشی از یک شهاب سنگ بزرگتر باشد که در دشت لوت فرود آمده است. جنس این شهاب سنگ کندریتی-آهنی سنگی است و هنوز زمان برخور آن با زمین مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا