سیاسی

آغاز آتش‌بس انسانی در یمن و نقض آن بعد از یک ساعت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش بس در ساعت ۱۱ شب گذشته آغاز شده و روز جمعه به پایان خواهد رسید اما ائتلاف حملات هوایی خود را در صورتی که حوثی‌ها آتش بس را نقض کنند از سر خواهد گرفت.

 
عسیری افزود: ما خود را ملزم به احترام به این آتش بس می‌دانیم اما عملیات جمع آوری اطلاعات و نظارت ادامه خواهد داشت.
 
منابع آگاه اعلام کردند که یک ساعت بعد از اجرایی شدن آتش بس انسانی درگیری‌ها در تعز از سر گرفته شده و شبه نظامیان حامی منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و گروه‌های حوثی با یکدیگر درگیر شده‌اند.
 
خبرنگار شبکه المیادین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی آتش بس را یک ساعت بعد از اجرای آن نقض کرده و چهار حمله هوایی به صعده و حجه داشتند.
 
خبرنگار شبکه المیادین در عین حال تصریح کرد که بعد از اجرایی شدن آتش بس صنعاء و بقیه استان‌ها شاهد آرامش هستند.
 
این در حالی است که شورای امنیت از طرح عربستان و دولت یمن برای برقراری آتش بس انسانی در یمن استقبال کرد و از طرف‌های درگیر در این کشور خواست به این آتش بس احترام بگذارند.
 
در بیانیه شورای امنیت به شدت به پیامدهای انسانی خطرناک ناشی از ادامه خشونت‌ها در یمن ابراز نگرانی شده است.
 
در این بیانیه آمده است: دو طرف باید عملیات نظامی خود را به صورت شفاف و قابل اعتماد در زمان اجرای آتش بس متوقف کنند و اجازه دهند کمک های بشردوستانه از جمله مواد غذایی و دارویی و سوخت به دست غیرنظامیان برسد.
 
شورای امنیت حمایت کامل خود را از ماموریت اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل که به صنعا وارد شده است، اعلام کرد و افزود:‌ سازمان ملل باید تلاش‌های خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی دو چندان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا