مدیریت شهری

کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر (عج)

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ کوروش خبر معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه خبر از کاشت درخت های چنار در حاشیه خیابان ولیعصر (عج)  داد و گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران مقرر شد تا۱۱۰۰ اصله درخت چنار از ابتدا تا انتهای خیابان ولیعصر در حاشیه طولانی ترین خیابان خاور میانه از سوم اسفند۹۷ تا انتهای سال جاری کاشته شود که از این تعداد ۵۵۰ اصله چنار مخصوص کاشت در محدوده شهرداری منطقه۱۱ از چهارراه ولیعصرعج به سمت جنوب تا میدان راه آهن است.

خرد در ادامه افزود: عملیات آماده سازی بستر و حفر گودال برای غرس ۵۵۰ درخت قوی و سالم چنار ۱۰ الی ۱۵ ساله از چهارراه ولیعصر(عج) تا میدان راه آهن که به صورت روت بال از نهالستان‌ها به تهران انتقال یافته اند انجام شده است.

وی افزود: در ابتندای این طرح  تیمار و رسیدگی به درختان آسیب دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی که تنه و ریشه آن‌ها دچار پوسیدگی شدید شده بود و احتمال سقوط آن‌ها می‌ رفت، در دستور کار قرار گرفت و سپس، بعد از ضدعفونی کردن محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با محیط بن بیش از ۵۰ سانتیمتر کاشته خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۱ اعلام کرد:با اضافه شدن تعداد ۵۵۰ درخت چنار در محدوده خیابان ولیعصر عج از چهارراه ولیعصر به سمت جنوب تا میدان راه آهن، سرانه ی فضای سبز منطقه ۱۱افزایش پیدا می کند و کمک شایانی به افزایش دید بصری شهری این محدوده خواهد شد.

خرد اذعان داشت: تغذیه این۵۵۰ اصله درخت چنار که قرار است از روز جمعه۳ اسفند در حاشیه خیابان ولیعصر واقع در محدوده منطقه۱۱ کاشته شود، با اضافه کردن کود‌های آلی از طریق ایجاد چال کودتامین خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۱ افزود: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود پساب‌های آلوده، جلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب‌های آلوده در پای درختان در دستور کار این معاونت قرار گرفته شده است.
خرد در انتها افزود: مراسم افتتاحیه کاشت۱۱۰۰اصله درخت چنار در مناطق۶،۱۱ و۳ در حاشیه بزرگترین خیابان خاور میانه، روز جمعه سوم اسفند۹۷ از تقاطع خیابان شهید بهشتی با حضور شهردار تهران و مدیران شهری آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا