اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: انتظار می‌رود امروز با نفوذ جریان‌های سرد در شمال کشور بارندگی‌ها آغاز شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب آغاز شده و به تدریج سواحل شمال را در بر می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها در ارتفاعات شمال‌ غرب کشور به شکل برف خواهد بود اظهار داشت: فردا نیز در غرب، شمال‌ غرب، ارتفاعات جنوب‌ غرب، دامنه‌های البرز و سواحل شمالی کشور بارندگی رخ خواهد داد.

نقشینه بیان داشت: بر همین اساس طی روز آینده آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام بارندگی‌ را تجربه خواهند کرد.

نقشینه با اعلام اینکه بارش‌ها در مناطق مرتفع استانهای مزبور به شکل برف خواهد بود ادامه داد: بر همین اساس تردد در جاده‌های کوهستانی از جمله مسیرهای کوهستانی البرز و شمال‌غرب با اختلال روبه‌رو خواهد بود که توصیه می‌شود رانندگان برای وسایل نقلیه خود از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی همچنین از کاهش محسوس دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: با نفوذ هوای سرد دمای هوا در نوار شمالی به ویژه سواحل جنوبی بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد که این روند تا صبح سه‌شنبه هفته جاری انتظار می‌رود.

نقشینه گفت: با توجه به اینکه از اواخر وقت امشب و فردا وزش باد در دریای خزر افزایش می‌یابد و دریا طوفانی می‌شود توصیه می‌شود ماهی‌گیران از تردد با قایق‌های ماهی‌گیری و صیادی در دریا خودداری کنند.

وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود فردا در مناطق واقع در جنوب‌ غرب کشور از جمله خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدت یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه طی روز چهارشنبه شاهد بارش پراکنده در شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود ابراز داشت: سامانه بارشی طی این روز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

نقشینه درباره شرایط جوی تهران نیز یادآور شد: امروز در ارتفاعات تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و فردا بعدازظهر تهران شاهد بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهد بود.

نقشینه همچنین از بارش باران در استان تهران طی روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: سه‌شنبه بعدازظهر تهران شاهد بارش باران همراه با وزش باد خواهد بود ضمن آنکه دمای هوا دراین کلانشهر ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد به طوری که بیشینه دمای هوا طی روز سه‌شنبه در تهران به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا