مدیریت شهری

نوسازی ناوگان تاکسیرانی در پیچ و خم گرانی خودرو و تسهیلات بانکی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه ملاقات مردمی ۱۸۸۸ با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۸۸۸ بیشترین تماس تلفنی شهروندان با موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود، بیان کرد: بعضا رانندگان تاکسی نیز درخواست نوسازی تاکسی ها را داشتند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی فعالیت داشته اند، گفت : اکنون نزدیک به ۲۰ هزار تاکسی فرسوده در خطوط تاکسیرانی فعالیت دارند که در همین راستا هم درخواست شهروندان نوسازی تاکسی های شهر است .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه روند ارایه تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان متوقف شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری بانک شهر این مشکل را هر چه سریعتر مرتفع کرده تا نوسازی تاکسی ها با جدیت پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو مانع دیگری بر سر راه نوسازی تاکسی های پایتخت است، اظهار کرد: مشکلات فوق سبب شده روند نوسازی ناوگان با چالش مواجه شود. این در حالیست که رانندگان می گویند شهروندان دیگر دوست ندارند از تاکسی های فرسوده و اوراق استفاده کنند .

تشکری هاشمی تاکید کرد: مذاکراتی با بانک های عامل از جمله بانک شهر و بانک صادرات صورت گرفته و امیدواریم تا پایان مهر ماه با رفع مشکل تسهیلات ، روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سر گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه رانندگان مطالبه خودوری با کیفیت و استاندارد را دارند، گفت: متاسفانه در بحث نوسازی تاکسی ها تنها یک نوع خودروی سمند در اختیار ما قرار می گیرد. این در حالی است که رانندگان از کیفیت این نوع خودرو رضایت ندارند و همچنین در مورد دریافت وام و تسهیلات با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه هستند. دراین میان با توجه به افزایش قیمت خودرو، آورده رانندگان نیز افزایش یافته است .

معاون شهردار تهران تصریح کرد : مقرر بود در گام نخست چهار هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شوند. این در حالیست که تاکنون بالغ بر ۴۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده و در عین حال باید تا پایان سال رقم نوسازی تاکسی ها به ۸ هزار تاکسی برسد .

وی در ادامه به اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک در استقبال از مهر اشاره و بیان کرد: تمام ناوگان حمل و نقل عمومی برای آغاز سال تحصیلی در آماده باش قرار دارد. به طوری که فردا از نخستین ساعات صبح ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات رسانی به شهروندان را آغاز خواهند کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه صبح فردا با حضور مسئولان ستاد استقبال از مهر ، از طریق مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، وضعیت ترافیکی پایتخت کنترل و نظارت می شود، گفت: ساماندهی سرویس مدارس اولویت اصلی سازمان در مهر ماه سال جاری بود که بر این اساس از مجموع ۸ هزار راننده تاکسی ویژه سرویس مدارس تاکنون سه هزار و ۷۵۰ راننده سرویس مدارس تحت آموزش قرار گرفته اند تا خدمات رسانی به دانش آموزان به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و بتوانیم شاهد رضایت مندی والدین و مدارس باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد : ایجاد خطوط جدید اتوبوسرانی، ایمن سازی برخی معابر، ایجاد دسترسی های بیشتر به ناوگان حمل و نقل عمومی، موضوع بلیت های الکترونیک و … از دیگر موضوعاتی بود که در تماس های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ مطرح کردند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ورود ۸۸ واگن به ناوگان مترو تهران گفت: با افزایش این واگن‌ها به ناوگان ریلی تهران، جابه‌جایی مسافران مترو از مهر ماه با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد بطوریکه ۳۰۰ هزار نفر بر حجم جابه جایی با مترو افزوده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا