سیاسی

مخالفت مجلس با سلب یک فوریت از طرحی درباره وظایف وزیر دادگستری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرحی دوفوریتی درباره وظایف و اختیارات وزیر دادگستری که کلیات آن با ۱۵۰ رأی مثبت به تصویب رسید، پیشنهاد سلب یک فوریت از طرح مذکور را مورد بحث و بررسی قرار داده و با آن مخالفت کردند.

وکلای ملت با ۵۹ رأی موافق، ۱۲۲ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد سلب یک فوریت از طرح دوفوریتی مذکور مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس در این جلسه طی سخنانی به عنوان پیشنهاددهنده سلب یک فوریت اظهار داشت: طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی جامع و کامل نیست.

وی افزود: چرا باید با عجله این طرح را بررسی کنیم؟ ما با  تصویب طرح مذکور، به دنبال پاسخگو کردن وزیر دادگستری به مجلس هستیم، ولی با این طرح به دلیل ایرادات فراوان آن به این هدف نمی‌رسیم و این طرح تأمین‌کننده این خواسته ما نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین تأکید کرد: بهتر است یک فوریت طرح مذکور را سلب کنیم تا فرصت بیشتری برای بررسی آن داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در مجلس نیر در سخنانی به عنوان مخالف پیشنهاد سلب یک فوریت از طرح دوفوریتی تعیین تکلیف وظایف و اختیارات وزیر دادگستری گفت: روز یکشنبه با ۱۷۰ رأی، دوفوریت این طرح به تصویب رسیده است، حالا چه شده که می‌خواهیم یک فوریت آن را سلب کنیم؟! اگر این اتفاق بیفتد بیرون از مجلس درباره ما چه فکری می‌کنند؟!

عثمانی در پایان خاطرنشان کرد: برای حفظ جایگاه مجلس به سلب یک فوریت از طرح دوفوریتی تعیین تکلیف وظایف و اختیارات وزیر دادگستری، رأی ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا