سیاسی

آخرین وضعیت طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردند.

وی ادامه داد: بنده چندین مرتبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردم که این طرح را اعلام وصول کنند؛ اما متأسفانه اعلام وصول نمی‌کنند و اعتقاد دارند شرایط مناسب نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نژاد افزود: اعتقاد داریم فضا و شرایط سیاسی را نباید در نظر بگیریم بلکه باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و وضعیت خوبی در آموزش و پرورش حاکم نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر به مراکز دوردست و روستاها برویم می‌بینیم که برای تأمین معلم دانش‌آموزان روستایی مشکل داریم و یک معلم باید چندین پایه را تدریس کند و آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌توانند تحمل کنند فرزندانشان در مدرسه‌ای که معلم چند پایه تدریس می‌کند، تحصیل کنند؛ آیا فرزندان مردم را جزو شهروندان دسته چندم می‌بینیم و آنها را نادیده می‌گیریم؛ متأسفانه برخی مسئولان دقت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش سراغ بازنشستگانی رفته است که چندین سال از مدرسه جدا شده‌اند و با روش‌های جدیدی که در دوره‌های ابتدایی و متوسطه ادامه داده می‌شود، آگاهی و شناخت ندارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش حاضر نیست چند نفر از کسانی که انگیزه و توانایی بیشتری دارند را استفاده کند؛ از یک طرف آموزش و پرورش می‌گوید نیروی مازاد داریم و از طرف دیگر در مدارس کمبود معلم وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نژاد در خصوص مربیان پیش دبستانی گفت: موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی نیز متوقف شده است علی‌رغم اینکه قانون در این خصوص وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس مجلس گفته است جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شود و موارد حل و فصل شود اما متأسفانه فایده‌ای ندارد و بنده نیز در کمیسیون آموزش مجلس این مسائل را به وزیر آموزش و پرورش گفته‌ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا