اجتماعی و فرهنگی

بی‌اخلاقی مهم‌ترین تهدید کنونی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسن قاضی‌زاده هاشمی،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز (جمعه) طی سخنانی در "دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس" طی سخنانی با بیان اینکه رفاقت و صمیمیت در حوزه بهداشت از ابتدای انقلاب تاکنون همچنان پایدار مانده است،اظهار کرد: جامعه پزشکی هم پیش از انقلاب و هم در دوران پس از انقلاب اقدامات زیادی انجام داد و شهدای بسیاری را تقدیم این نظام کرده است.

 

وی افزود: پزشکان در فراز و نشیب انقلاب اسلامی فعال بودند و این افراد در صف مقدم دفاع مقدس فعالیت کرده و در دوران جنگ تحمیلی کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی به صورت داوطلبانه برای فعالیت و حضور در جبهه‌های جنگ سبقت می‌گرفت،اظهار کرد: جنگ و دفاع مقدس آموزش‌ها و مهارت‌های پزشکی جامعه پزشکی ما را به شکل شگفت‌آوری ارتقا داد و امروز نیز در حوزه جراحی گنجینه‌های بی‌نظیری را به دست آوردیم که قابل عرضه به تمام دنیاست.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برای انقلاب و پایدار ماندن آن هزینه‌های زیادی داده شده و خواهد شد، گفت: انقلاب در روزهای نخستین خود به دلیل صفا و صمیمیت ناشی از اخلاص، سرعت خوبی را به خصوص در بخش اجرایی داشت ولی امروز این سیر صعودی وجود ندارد.بخشی از این مسئله ناشی از اخلاق بوده و در واقع خدا باید کمک کند که معجزه‌ای رخ دهد و دستگاه‌ها و سازمان‌های لَخت، دچار تحول شوند تا با روحیه انقلابی مشکلات را حل کنیم. اکنون مهم‌ترین تهدید، بی‌اخلاقی است و ما غیر از توجه به اخلاق، سلاحی برای جذب نسل سوم و چهارم انقلاب در دست نداریم.

وی با اشاره به رذیلت‌های اخلاقی چون دروغ، تهمت و غیبت اظهار کرد: ما می‌بینیم که افراد در حال عادت کردن به دروغ و تهمت و غیبت هستند که از آن خسارت خواهیم دید و در نتیجه اخلاق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر نیز باید از سیاسیون آغاز شود و به مردم و جوانان هم تسری یابد.

هاشمی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌ها می‌تواند سازنده و مفید باشد،گفت: البته باید بدانیم که اختلاف سلیقه به شرطی خوب و سازنده است که ریشه‌ها را قبول داشته باشیم چرا که اگر وحدتی را که امام (ره) و رهبری مدام به آن تأکید کرده و می‌کنند در کار نباشد، کارها پیش نخواهد رفت.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه معتقدم جامعه پزشکی به موضوع اخلاق توجه دارد اظهار کرد: راه‌های بسیار ارزشمندی پیش روی ما قرار دارد و با درست آموزش دادن و پیشرفت علم می‌توانیم جهت کاهش هرچه بیشتر وابستگی‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی بی‌نقص نیست،اظهار کرد: البته میزان خوبی‌ها و درستی‌ها در مقایسه با بخش ناکارآمد و نازیبا کمتر به چشم می‌خورد و قابل مقایسه نیست اما تأسف می‌خوریم که در صنف ما آلودگی‌هایی نیز وجود دارد، هرچند که برخی از رسانه‌ها و جریانات در این زمینه بدون توجه تمامی جامعه پزشکی را مورد خطاب قرار می‌دهند.

هاشمی در پایان تأکید کرد: در زمینه قضاوت در مورد جامعه پزشکی باید مراقبت سلامت مردم باشیم چرا که احترام به پزشکان احترام به مردم است و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد و البته اگر در خلافی در سازمان نظام پزشکی وجود داشته باشد دستگاه‌های قضایی بر اساس انصاف آن را بررسی کرده و حکم لازم را می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا