توجه به محیط زیست، یک تکلیف است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یاست‌های ابلاغی محیط زیستی از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها که از سوی مقام معظم رهبری به مسئولان کشور ابلاغ شده است یک تکلیف و اولویت جدی قوای مقننه، مجریه و قضایی باید باشد.

 

وی با اشاره به اینکه محیط زیست بستر حیات و یکی از سه رکن اصلی توسعه پایدار در جوامع کشور است، گفت: آب، هوا، خاک، تنوع زیستی و طبیعت از مصادیق محیط زیست هستند که باید در مصرف و استفاده از آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: اگر عوامل حیاتی در جریان توسعه دچار اختلال یا آسیبی شود، ساختار و بنای توسعه کشور نیز فرو می‌ریزد.

به گفته وی چاره مشکلات پیش روی محیط زیست کشور که آلودگی هوای شهرها و معضلاتی نظیر تغییر اقلیم و بیابان زایی و آلودگی‌های محیطی بخشی از آنها هستند، توجه جدی به سیاست‌های ابلاغی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری است.

 

وی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص بهبود وضعیت محیط زیستی که هم اکنون شهرداری تهران بخشی از آنها را در دست اجرا دارد، خواستار عملی شدن این سیاست‌ها به منزله راه حل جدی برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی کشور شد.

 

استفاده از انرژی‌های نو، تجدیدپذیر و پاک به عنوان یکی از پیشنهادات محوری معاون خدمات شهری تهران بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری ارائه شده‌ است. اتفاقی که مدیریت شهری تهران هم اکنون در حال استفاده از آن است و با استحصال ۲ مگاوات برق از نیروگاه هاضم زباله، گام تازه‌ای در این راستا برداشته است.

 

عبدالهی همچنین گفت: بازیافت، بازچرخانی و استفاده مجدد از کلیه پسماند‌ها، پساب‌ها و فاضلاب‌ها به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، از جمله دیگر راهکارهای مهم برای کاهش آلودگی‌های محیطی است.

به گفته وی تلاش مدیریت شهری برای احداث کارخانه تصفیه شیرابه کهریزک گامی در این راستا بود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین توجه به فرهنگ سازی در حوزه زیست محیطی را گامی مهم دانست و افزود: ترویج فرهنگ و اخلاق محیط زیست در رسانه ملی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای اجتماعی و آموزشی در اولویت قرار گیرد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست شهرداری تهران، عبدالهی تاکید کرد: اصلاح الگوهای ناصحیح تولید و مصرف و بهبود سبک زندگی را یکی از مهمترین اولویت ها دانست که می‌تواند در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلی زیست محیطی تاثیر بسیاری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا