مدیریت شهری

 ارزیابی دوره‌ای معاونت‌ توسعه منابع انسانی مناطق ۲۲ گانه براساس مدل تعالی منابع انسانی ایران

به گزارش شورا‌آنلاین سید مرتضی میرپور بیان داشت: یکی از انتظارات مناطق شهرداری، ارزیابی دقیق و مبتنی بر مدل‌های علمی از عملکرد حوزه‌های مختلف و ارائه گزارش بازخور با تعیین نقاط قوت و نقاط قابل بهبود می‌باشد که این مهم در اداره کل برنامه ریزی و آموزش با همکاری ادارات تابعه حوزه معاونت، محقق گردیده است.

وی با تشریح مدل تعالی منابع انسانی عنوان کرد: مدل ارزیابی منابع انسانی شهرداری تهران با الگوبرداری از مدل تعالی منابع انسانی با ۳  بعد (پیشران‌ها، فرایندها ونتایج)، ۸ معیار (رهبری منابع انسانی، استراتژی منابع انسانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی، توسعه منابع انسانی، جبران خدمات، روابط کار و کارکنان، نتایج ادراکی و نتایج عملکردی)، ۴۰ زیر معیار و ۶۴ شاخص طراحی گردیده که عملکرد معاونت‌های توسعه منابع انسانی مناطق را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

میرپور با تأکید بر اهمیت ارائه گزارش بازخور اضافه کرد پس از جمع‌اوری نتیجه‌ی تمامی ارزیابی‌های انجام شده و جمع‌بندی، نتایج نهایی ارزیابی (امتیازها و بازخوردها) در قالب گزارش تفصیلی به واحدها اعلام می‌گردد. واحدهای تابعه مطابق با گزارش‌های بازخورد، اقدامات اصلاحی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌نمایند تا در دوره بعدی ارزیابی مجدداً مورد ارزیابی قرار گیرد. ضمن اینکه در صورت اعتراض به نتیجه ارزیابی، معاون منابع انسانی منطقه می‌تواند اعتراض خود را با ارائه مستندات کتباً به اداره کل برنامه‌ریزی و آموزش تا در کمیته راهبری مورد بررسی قرار گیرد.

میرپور در پایان خاطرنشان کرد تحقق ارزش‌ها، چشم‌انداز و مأموریت معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران مستلزم آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف تعیین شده و بهبود مستمر عملکرد معاونت‌های توسعه منابع انسانی واحدهای تابعه بوده که این مهم با ارزیابی عملکرد منطبق با مدل تعالی منابع انسانی محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا