شورای شهر

لزوم پیاده‌راه‌سازی شهر تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سالاری: محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از نظرسنجی که توسط کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است، گفت: شورای اسلامی شهر تهران باید مبتنی بر مطالعات امکان‌سنجی حرکت و تصمیم‌گیری کند. بی‌تردید تصمیم‌گیری براساس مطالعات کارشناسی نتایجی خواهد داشت که به نفع شهر تهران خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر برخی از اعضای شورا نظرات کارشناسی دارند اما با توجه به حضور اصحاب رسانه تلاش می‌کنند با افکار عمومی همراهی کنند. این مساله متاسفانه باعث خواهد شد تصمیم‌گیری‌ها براساس مطالعات کارشناسی نباشد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در نظرسنجی انجام شده ۵۰ درصد با شرایط فعلی موافق هستند و ۵۰ درصد مابقی نیز ۲۶ درصد در صورت نوبدن معتادان از پروژه ۱۷ شهریور راضی خواهند بود. در حقیقت به طور مجموع ۷۵ درصد ساکنان محور ۱۷ شهریور از ظرفیت فعلی راضی هستند.

سالاری ادامه داد: باید در مطالعاتمان به همه جوانب به طور کامل توجه داشته باشیم چراکه ممکن است در جایی که پیاده‌راه وجود ندارد نیز کسبه از شرایط اقتصادی ناراضی باشند. باید این موارد در مطالعات به طور کامل در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پیاده‌راه‌سازی نهضت است و باید در شهر تهران به سمت پیاده‌راه‌سازی حرکت کنیم افزود: البته باید در راستای اجرای پروژه پیاده‌راه سازی ظرفیت‌ها و زمینه‌های آن از جمله توسعه مترو، خطوط بی‌آرتی و ال‌آرتی ایجاد شود. متاسفانه امروز ۸۰ درصد سطح خیابان‌ها را ماشین‌ها اشغال کرده‌اند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که پروژه پیاده‌راه ۱۷ شهریور به اصل نهضت پیاده‌راه‌سازی لطمه وارد نکند.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا