زائران پیاده حرم رضوی به‌ فرامین پلیس توجه کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ محمد صفایی با اشاره به رعایت شرایط و تمهیدات از سوی مدیران کاروان برای تامین امنیت جان زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: پیش از ایام پایانی ماه صفر که کاروان های پیاده رضوی از شهرستان قصد عزیمت به مشهدالرضا را داشته باشند جلساتی در استانداری خراسان رضوی مبنی بر تبیین خط مشی های کلی با مدیران کاروان های پیاده برگزار شد که در آن موارد امنیتی و ایمنی به طور کامل برای آن ها توضیح داده شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: یکی از نکات اصلی که باید توسط مدیران کاروان های پیاده همیشه مورد توجه و تاکید باشد توجه به فرامین پلیس و ممانعت از حرکت در سمت چپ جاده هاست.

وی با تاکید بر عدم تردد کاروان های پیاده در شب و توقف در ایستگاه های بین راهی برای استراحت در هنگام شب، بیان کرد: کاروان های پیاده تلاش کنند تا در روز طی مسیر داشته و از معابری که در بعضی از نقاط جاده ها تعیین شده است، استفاده کنند.

سرهنگ صفایی در ارتباط با تمهیدات ویژه پلیس راهور خراسان رضوی در روزهای پایانی صفر اظهار داشت: در این مدت تمامی پاسگاه های استان و شهرستان ها به صورت هدفمند آماده باش هستند به ویژه در مسیر ۸۰ کیلومتری باقی مانده به شهر مشهد در محورهای نیشابور، دوراهی تربت حیدریه و رباط سنگ، فریمان، آبروان جاده سرخس و چناران تیم های مستقر شده با افزایش ۱۵ تیم قرارگاه  تقویت می شوند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی یادآور شد: زائران و عابران پیاده در شب از تردد های عرضی در جاده ها مطلقا خودداری کنند و جهت عبور و مرور خود از پل های عابر پیاده و یا زیرگذر ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: رنگ لباس های زائران پیاده به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر مشکی است توصیه اکید به رانندگان این است که در نقاط شهری و مسکونی هنگام رویت جمعیت و یا تابلوهای هشدار دهنده سرعت خود را کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ صفایی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات پلیس راهور برای نظارت و آموزش مدیران کاروان های پیاده آموزش های مستمر آنها در هر پاسگاه است و سپس اجازه عبور به آنها داده می شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات ایمنی از سوی رانندگان در جاده ها برای تامین امنیت جان زائران پیاده، گفت: رانندگانی که با خودروهای شخصی سفر می کنند نیز ضروری است قبل و حین سفر استراحت کافی داشته باشند و با توجه به شرایط ناپایدار جوی و استمرار بارش های فصلی توجه کافی به جاده و لغزندگی آن داشته باشند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به لغزندگی شدید جاده ها در زمان بارندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی خود را با وسایل نقلیه روبه‌رویی رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا