اجتماعی و فرهنگی

پرداخت وام ضروری به ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ایراندخت عطاریان افزود: در گذشته ۸۵ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق وام ضروری دریافت کردند اما براساس برنامه ریزیهای انجام شده امسال تعداد بیشتری می توانند از وام بهره مند شوند.

وی از ثبت نام بازنشستگان برای دریافت وام خبر داد و گفت: قرعه کشی انجام شده و ۲۰۰ هزار بازنشسته کشوری اواسط مهرماه وام ۲ میلیون تومانی را دریافت خواهد کرد. این درحالی است که مبلغ وام در گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ایجاد خانه های امید در شهرستانها خبر داد و گفت: تا کنون خانه های امید ویژه بازنشستگان در استانها راه اندازی می شد اما به دستور وزیر تعاون از این پس در شهرستانها نیز این خانه ها احداث می شوند.

وی اظهار داشت: تا کنون ۳۰ خانه امید راه اندازی شده است و بازنشستگان می توانند از خدمات روزانه این مراکز بهره مند شوند.

عطاریان همچنین از تسویه کامل مطالبات بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: با پرداخت ۱۸۳۰ میلیارد تومان به بازنشستگان مطالبات ناشی از قانون خدمات کشوری به طور کامل پرداخت شد.

وی در مورد بیمه طلایی بازنشستگان نیز گفت: این بیمه بدون سقف است و بازنشستگان دارای بیماری می توانند از خدمات درمانی ۵۵۰ بیمارستان دولتی و ۱۵۵۰ مرکز درمانی عادی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تاکید کرد: در سال جاری ۵۷۰ میلیارد تومان برای استفاده از خدمات درمانی بازنشستگان و خانواده های آنان هزینه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا