سیاسی

روحانی:میان مردم شکاف به وجود نیاوریم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین روحانی با بیان اینکه ریشه روح و منشا همه اسلام و همه ادیان آسمانی درست نقطه مقابل آن چیزی است که افراطیون جهان فریاد می‌زنند، گفت: افراط‌گر خود و جمع خود را می‌بیند. افراط‌گر گروه مقابل را کوچک می‌پندارد. افراط گر جز خود و یاران خود همه را ناحق می‌پندارد. تمام جامعه بشری یک واحد است که برادران یا هم نوعان ما هستند. آیا می‌شود ما زندگی بدون گذشت، یاری و کمک به دیگران داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر جا انس نباشد انسان نیز نیست. اگر می‌خواهیم کنار هم باشیم، باید یکدیگر را یاری کنیم. شاید فکر کنیم یاری گیرنده محتاج است، اما بالعکس یاری دهنده بیشتر محتاج است. احتیاج یاری دهنده عمدتا روحی و معنوی است و یاری گیرنده عمدتا احتیاج مادی دارد.

روحانی همچنین تصریح کرد: هیچ انسانی در جامعه امروز بدون یاری دیگران نمی‌تواند زندگی کند. همه زندگی ما احتیاج به دیگران است و تمام زندگی قطعا یاری یکدیگر و حفاظت از جامعه می‌باشد.
وی افزود: هر کس می‌خواهد در این جامعه مسئولیتی در هر سطحی به عهده بگیرد، دو شرط نیاز است. اول اینکه باید قدرت آن را داشته باشد تا از سرمایه های مادی و معنوی به خوبی حفاظت کند. مقصودم فقط نفت و گاز معادن نیست، بلکه باید از رابطه سالم یک جامعه و دوستی اعضای آن نیز حفاظت شود. نباید بین مردم شکاف به وجود بیاوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا