مدیریت شهری

‍شهردار منطقه ۶ تهران خبر داد: نیمی از بیمارستان‌های منطقه ۶ خدمات کرونایی ارائه می‌کنند | اختلاف عجیب جمعیت ساکن و شناور منطقه مرکزی تهران

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه نیمی از بیمارستان‌های سطح این منطقه در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند، گفت: با وجود اینکه تردد مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا در منطقه ۶ بخاطر مراجعه به مراکز درمانی زیاد است اما خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منطقه ۶ از جمله مناطق با شیوع کم در تهران محسوب می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران امروز با حضور در جمع پرستاران و کادر درمان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هاجر (۵۰۳ ارتش تهران) که در محدوده این منطقه قرار گرفته است، با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، گفت: ۳۵ بیمارستان در منطقه ۶ تهران فعال است که در دوره شیوع ویروس کرونا، ۱۸ بیمارستان در این منطقه به بیماران مبتلا به کرونا خدمات ارائه می‌کنند که بیمارستان هاجر نیز در بین آنها قرار دارد.
▫️شهردار منطقه ۶ تهران با قدردانی از کلیه پرستاران بویژه کادر درمان که به بیماران کرونایی رسیدگی می‌کنند، افزود: «خدا قوت و خسته نباشید» کمترین قدردانی از همه پرستاران بخصوص زحمت‌کشانی است در این دوره زحمات زیادی متحمل می‌شوند و قهرمانی، ایثارگری و فداکاری پرستاران در تاریخ ثبت خواهد شد. فارغ از موضوع کرونا، کادر پزشکی و درمانی تلاش می‌کند تا انسان‌ها فرصت بیشتری برای زندگی داشته باشند. در بیان اهمیت نقش کادر درمان همین بس که بزرگترین سرمایه هر انسان عمر و طول دوران زندگی است تا بتواند از این زمان به نفع شأن خلقتش بهره‌برداری کند و رسالتی را برعهده گیرد.

وی افزود: منطقه ۶ تهران در عمل، تهران معاصر است. توسعه تهران در دوران پهلوی اول از منطقه ۶ شروع شده و زیرساخت‌هایی که در تهران قدیم وجود نداشته، در این منطقه به منظور پشتیبانی از تهران قدیم ایجاد شده است. به همین خاطر در منطقه ۶ اماکن بسیار زیاد درمانی، آموزشی، علمی و فرهنگی داریم و این منطقه به عنوان قلب فرهنگی پایتخت شناخته می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه منطقه ۶ تهران دارای مرجعیت و مرکزیت به لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی است، خاظرنشان کرد: این منطقه به واسطه حضور وزارتخانه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، سفارتخانه‌ها، دفاتر اداری، مطب‌ها و کلینیک‌های بسیاری که در این محدوده قرار دارد، مورد توجه همه مردم ایران است و اداره آن شرایط خاص خود را می‌طلبد. جمعیت ساکن در منطقه ۶ تهران حدود ۲۵۰ هزار نفر است اما جمعیت شناور آن در طول روز میلیونی می‌شود؛ بخشی از ترددها در این منطقه به واسطه حضور شهروندان و هموطنان از اقصی نقاط کشور به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.
وی تاکید کرد: نیروهای شهرداری تهران در کنار همه شما عزیزان هستند تا در حد بضاعت‌مان شریک در کارها باشیم.

فرهادی با اشاره به اینکه بیمارستان هاجر از بیمارستان‌های تحت پوشش ارتش جمهوری اسلامی ایران است، در پایان گفت: ارتش در همه صحنه‌ها پیشرو و پیشانی کار بوده است و از همین رو است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ارتش کلمه طیبه است. این کلمه طیبه وقتی در کادر درمان تجلی پیدا می‌کند، یک فداکاری و ایثارگری به یادماندنی را به منصه ظهور می‌گذارد.

بر طبق این گزارش، امیر دکتر بهزاد موذی، رئیس بهداری نزاجا نیز در این مراسم گفت: بر اساس آماری که ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرده است، در ۱۰ ماه گذشته، میزان مرگ و میر در بیمارستان‌های نظامی یک چهارم بیمارستان‌های عادی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا