اجتماعی و فرهنگی

فعالیتهای شهرداری تهران باید الگوی دیگر شهرها شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت اسلام سید مهدی خاموشی با بیان اینکه ما انسانها خلق شده ایم تا همیشه در معرض امتحان باشیم، افزود: امام حسین (ع) برای دفاع از آیین و مکتب اسلام و ارایه امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از انحراف دین جان خود را داد و حاضر به اسیری خانواده اش شد چراکه برترین انسانها در آزمون خداوند بود.

وی گفت: نگاه به امتحان الهی مدافعانی را می سازد که مقابل تکفیری های جنایت کار قرار می گیرند تا از هویت اسلام ناب محمدی دفاع کرده و در مسیر تحکیم وحدت حسینی باشند .

خاموشی با تاکید بر اینکه نباید نگاه احساسی به هیات ها باشد، تاکید کرد: نگاه به هیات های مذهبی باید براساس هویت بخشی و معرفت افزایی باشد و در مسیر ایمان افزایی هیات های مذهبی حرکت کند .

وی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهارکرد: همانطور که امام حسین (ع) به وعده های الهی یقین داشت رهبر انقلاب اسلامی نیز در برابر جنایتها به هدف یقین داشتند و این در رفتار حکیمانه رهبر انقلاب موج می زند .
وی افزود:هیات های مذهبی باید برای نسل آینده هویت بخش باشند و به اهداف الهی یقین داشته باشند.

خاموشی با تقدیر و تشکر از شهردار تهران و مجموعه مدیریت شهری اظهارکرد: شاهد آن هستیم که هر سال بر رونق فعالیت فرهنگی در شهرداری تهران افزوده می شود و امیدواریم آن گونه عمل کنید که در این مسیر هویت های محفوظ در عاشورا و محرم نشان داده شود تا شهر و تمدن را برای انسانهای با هویت بسازیم .

وی ابراز امیدواری کرد تا سایر شهرهای بزرگ کشور نیز در عرصه حمایت از هیایت های مذهبی و رونق بخشیدن به هیات های مذهبی مسیر شهر تهران را بپیمایند تا به برگزاری مراسم های مذهبی این ایام از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت افزوده شود .

خاموشی از شهرداری تهران خواست تا هیات های منازل نیز به زمره سایر هیات های حاضر در نمایشگاه عطر سیب افزوده شود چرا که آنها نیز چراغ امام حسین (ع) را در خانه هایشان روشن نگاه داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا