اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۴۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسن عباس نژاد با بیان این مطلب افزود: سطح تراز دریاچه ارومیه تا پایان شهریور امسال به ۱۲۰۰.۱۵ متر رسیده بود اظهار داشت: اما بر اثر بارش های روزهای اخیر سطح تراز دریاچه ارومیه با ۹ سانتی افزایش در حال حاضر به ۱۲۷۰.۲۴ متر رسیده است.

وی با بیان اینکه بارندگی ها در استان آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش نشان می دهد گفت: امیدواریم با پیش بینی هایی که سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی در پاییز امسال نسبت به سال گذشته در این استان کرده وضعیت دریاچه اندکی در فصل پاییز بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تراز اکولوژیک سطح دریاچه ارومیه ۱۲۷۴.۱۰ متر است تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت دریاچه اندکی از تراز اکولوژیک بهتر است.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه کارگروه احیا و نجات دریاچه ارومیه پروژه های مختلفی را برای احیای این دریاچه تعریف کرده است خواستار اجرای هرچه سریعتر این پروژه ها شد.

به گفته وی، وظایفی که در این کارگروه به عهده سازمان محیط زیست بوده تقریبا به طور کامل انجام شده است.

عباس نژاد یادآور شد: طرح انتقال آب به جزایر اطراف دریاچه ارومیه احیای تالاب های اقماری از مهمترین اقداماتی است که توسط سازمان محیط زیست برای نجات دریاچه ارومیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تالاب های اقماری اطراف دریاچه ارومیه ۶ تالاب هستند اظهار داشت: تقریبا تمام این تالاب ها در حال حاضر احیا شده اند.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی آموزش جوامع محلی را یکی دیگر از اقدامات موثر در احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد که به عهده سازمان محیط زیست بوده و در حال حاضر این اقدام در حال اجرا شدن است و کارگروهی در ارومیه به این منظور تشکیل شده است.

وی همچنین ذخیره آب در سطوح آبگیر دریاچه را از دیگر اقدامات احیایی دریاچه ارومیه که به عهده سازمان محیط زیست است عنوان کرد و افزود: آب ذخیره شده در این سطوح برای شرب حیات وحش منطقه استفاده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا