صفحه اصلیمدیریت شهری

بدهی ۹۱۰ میلیاردی بانک آینده به شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران از بدهی ۹۱۰ میلیاردی بانک آینده به شهرداری تهران خبر داد و گفت: این مشکل سبب تأخیر در بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید خط ۶ و ۷ مترو شده است.

به گزارش شوراآنلاین، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ برای مترو اظهار داشت: این اوراق اواخر تیر سال جاری منتشر شد و دو بانک عامل شامل بانک صنعت و معدن و بانک آینده این اوراق را خریداری کردند

وی افزود: بر همین اساس بانک آینده باید ۹۱۰ میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن بایدباید به شهرداری واریز می‌کردند که مبلغ بانک صنعت و معدن با تأخیر در مهر و مبلغ بانک اینده هنوز واریز نشده است تا اعتبار به دست آمده در این زمینه برای توسعه خط ۶ و ۷ مترو مورد استفاده قرار گیرد.

امام ادامه داد: بانک آینده اعلام کرده وثیقه‌های شهرداری برای این اوراق نامناسب است، در حالی که مدیرعامل قبلی بانک آینده این موضوع را پذیرفته بود و بروز مشکلات در این راستا سبب تأخیر در بهره‌برداری ایستگاه‌های جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: شهرداری تهران از رئیس کل بانک مرکزی و مسؤولین دیوان محاسبات این موضوع را پیگیری کرده ولی هنوز این مشکل برطرف نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا