ورزشی

کسب اولین مدال المپیکی بانوان ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  از ریودوژانیرو، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی این وزن راه پیدا کرده بود در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف ««نیکیتا گلاسنوویک» از سوئد رفت و در پایان ۵ بر یک صاحب پیروزی و نشان برنز شد.

 
این بانوی تکواندوکار کشورمان با کسب این نشان برنز نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش کشورمان به عنوان اولین بانوی مدال آور المپیکی ثبت کرد و ماندگار شد.
 
کیمیا علیزاده کار خود در این رقابتها را با برتری ۷ بر ۶ مقابل «آنا زانینویچ» از کرواسی آغاز کرد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. وی در این مرحله  مقابل «اوا گومز» از اسپانیا  ۸ بر۷ نتیجه را واگذار کرد. با صعود تکواندوکار اسپانیایی به دیدار نهایی ، علیزاده به جدول مسابقات بازگشت و برای کسب مدال برنز راهی گروه شانس مجدد شد.
 
وی در اولین دیدار خود در این مرحله به مصاف «هارنسوجین فاناپا» از تایلند رفت و در حالی که تا پایان وقت دوم ۷ بر ۴ مبارزه را واگذار کرده بود در وقت سوم عالی کرد و با جبران امتیازات از دست داده در نهایت ۱۴ بر ۱۰ پیروز شده و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد.
 
راحله آسمانی تکواندوکار ایرانی الاصل بلژیک که دور نخست پاناما را شکست داده بود ، دور دوم به انکلستان باخت و در جدول شانس مجدد ابتدا «نعیمه باکل» از مراکش را شکست داد و برای کسب مدال برنز در  دیدار رده بندی به مصاف «هدایا ملک» از مصر رفت و در امتیاز طلایی نتیجه را واگذار کرد و موفق به کسب مدال نشد. 
 
 سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا