شورای شهر

اعتراض به صلاحیت شهرداران حق اعضای شوراهاست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامرضا بصیری پور گفت: وزیر کشور باید پس از معرفی افراد توسط شورا در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای تصدی شهرداری پس از بررسی صلاحیت افراد نتیجه را به شورا اعلام کند. قطعا بررسی این صلاحیت ممکن است در مواردی زمانبر باشد اما در این مواقع باید وزارت کشور از طریق مدیرکل امور شوراها و شهرداری ها در زمان تعیین شده قانونی یعنی طی دو هفته اعلام کند که صلاحیت در حال بررسی و پس از حصول نتیجه رسما با ذکر دلیل اعلام می دشود.

 
وی ادامه داد: اگر در این دو هفته هیچ مکاتبه ای نشد شورا برابر قانون حق دارد که تصمیم گیری کند، در کرمانشاه هم اگر تعدادی به صلاحیت اعتراض دارند حق دارند این موضوع اعلام کنند اما رای اکثریت ملاک است.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این رییس شورای شهر کرمانشاه اعلام کرده بود: پس از انتخاب «عبدالرضا شعبانی» به عنوان شهردار کرمانشاه در جلسه علنی شورای شهر، مدارک ایشان به وزارت کشور ارسال شد که به دنبال آن وزارت کشور طی نامه‌ای به مدیرکل امور شهری استانداری کرمانشاه مدارک ایشان را ناقص اعلام کرد و خواستار ارائه مدارک دیگری شدند. چند تن از اعضای شورا نیز در راستای رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت شهردار کرمانشاه نامه‌ای به وزارت کشور ارسال کردند.
 
رییس شورای عالی استان ها درباره انتخاب شهردار قم نیز گفت: اگر در زمان دو هفته ای وزارت کشور نظر خود را اعلام نکند شورا حق دارد تصمیم گیری کند اما اگر وزیر کشور اعلام کرده که انتخاب شهردار توسط رییس شورا غیر قانونی است حتما مستنداتی دارند که باید بررسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا