اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

بروزرسانی تمامی دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها تا پایان سال/ اولین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: باید با کمک مردم پایه‌گذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دومین نشست «شهرگفت» با محوریت حمل و نقل که صبح امروز -۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- در پردیس پارک ملت با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مدیران شهری برگزار شد، گفت: اساس کارم را بر مبنای اثرگذاری در حوزه ناوگان گذاشتم.

وی افزود: سال ۹۰ قراردادهای متروی تهران و کلانشهرها که عمدتا با چین منعقد می‌ شد، باعث شد که ۱۲۹۰ واگن وارد پایتخت بشود و ما غیر از ساخت بدنه کاری نمی کردیم، به طوری که تا کنون فقط گاهی بدنه را تغییر داده ایم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در پی سفر مدیریت شهری به چین داخلی سازی بوژی واگن ها محقق شد، گفت: تولید قطار ملی نیز به مراحل مطلوبی رسیده است.

هرمزی درباره شرایط حمل و نقل عمومی چین توضیح داد: نسبت به زمان پیش از کرونا ناوگان حمل ونقل عمومی شان تغییر کرده به طوری که اکنون تمام حوزه حمل و نقل عمومی شان مبتنی بر حمل و نقل برقی شده و از آلودگی خبری نیست.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد خودروهای شخصی هم برقی سازی شده است، تصریح کرد: از شهریور ماه که وارد کسوت کنونی یعنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده ام، حمل ونقل پاک برایم اولویت است. باید بتوانیم ناوگان انبوه بر برقی را در شهر تهران به کار گیریم.

هرمزی با اشاره به دستاوردهای سفر چین تیم مدیریت شهری به چین توضیح داد: انعقاد قرارداد برای ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون و ۱۰۰ هزار موتور برقی گامی بود که در سفر به چین برای برقی سازی پایتخت برداشته باشد. تهران از ترافیک و آلودگی هوا رنج می برد و لازم است هرچه سریع تر به سمت حمل ونقل پاک گام برداشته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دنبال این هستیم تا بتوانیم طی دو سال آینده پروژه تراموای مسیر آزادی-تهرانپارس را عملیاتی کنیم، گفت: خودروهای برقی را در محدوده طرح ترافیک گسترش خواهیم داد. استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را هم با کمک مردم توسعه می‌دهیم و اتوبوس های برقی را در شهر به کار می گیریم.

معاون شهردار تهران در پایان با بیان اینکه از کمک دولت برای گسترش این امر قدردانی می‌کنیم، تاکید کرد: باید با کمک مردم پایه‌گذار حمل و نقل برقی در پایتخت باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در حاشیه دومین نشست «شهرگفت» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساساً رکن گفت‌و گو با مردم اثرگذار است، اظهار کرد: اینجا «شهرگفت» است؛ فضایی برای صحبت با مردم، گرفتن ایده و به روز کردن ایده‌های ما برای اداره شهر.

وی با اعلام اینکه فراخوان برنامه امروز برای تمام مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ما از حضور و نقش مردم در مدیریت شهر استقبال می‌کنیم.

طی ۲سال اخیر ۵ برابر دوره پنجم مدیریت شهری اتوبوس به شهر اضافه شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با یک عقب‌ماندگی جدی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی مواجه هستیم، یادآور شد: در دوره قبل تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شد اما در این دوره تا امروز ۷۴۰ دستگاه اتوبوس در دوره جدید وارد شده است. در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند اما با این وجود فاصله با ایده‌آل‌ها زیاد است.

اولین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود

وی با اعلام اینکه واردات اتوبوس‌های برقی اقدامی مناسب با همراهی دولت است، اظهار کرد: نمونه اولین اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی تا بهمن‌ماه وارد کشور می‌شود. البته تنها ۲ دستگاه اتوبوس به عنوان نمونه وارد خواهد شد و سپس در قالب‌های ۲۰۰ دستگاهی هر ۲ ماه یک‌بار وارد می شود.

هرمزی همچنین تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه اتوبوس به‌شرط انتقال تکنولوژی و ۲۵هزار تاکسی برقی وارد تهران خواهند شد که این واردات به نوسازی کمک می‌کند.

بازسازی۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی تا پایان سال

وی از بازسازی۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی تا پایان سال خبر داد و افزود: ۱۲ رام قطار نیز اورهال شده که این اقدامات اثر آنی نخواهد داشت اما تا پایان سال آینده تحول خوبی در حوزه ناوگان عمومی پایتخت ایجاد می‌شود.

تا پایان سال همه دستگاه‌های کارتخوان به روز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در اتوبوس‌های بخش‌های خصوصی هنوز کارت‌خوان‌های جدید مستقر نشده است، گفت: تا پایان سال همه دستگاه‌ها به روز می‌شود. برای هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و تا پایان سال ۲ هزار دستگاه کارت خوان با کمک وزارت دفاع نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش ون واردات ۱۰هزار دستگاه در دستور کار است، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ دستگاه ون جدید هم تحویل گرفته شده که به صورت پایلوت در سامانه شاتل‌تاکسی فعال شده و مالکیت این ون‌ها در اختیار شهروند نیست.

هرمزی با اشاره به اعزام تیمی از مدیریت شهری تهران با همراهی بانک شهر به چین در روز جمعه ۲۲ دیماه، یادآور شد: ۲۵هزار تاکسی برقی نیز در حال پیگیری است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح ترافیک موجب شب‌مردگی شده و مرکز تهران را از حیز انتفاع خارج کرده است، اظهار کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای محدوده بازار و بهره مندی از ناوگان برقی خواهیم داشت.

وی همچنین تصریح کرد: در حال اخذ آراء کارشناسان حوزه حمل و نقل هستیم تا با تصویب شورای شهر، طرح جدید ترافیک تدوین شود.

هرمزی با تأکید بر اینکه طرح زوج و فرد و طرح ترافیک ادغام می‌شود و محدوده کاهش پیدا می‌کند، یادآور شد: تردد در مرکز شهر ویژه وسایل نقلیه برقی خواهد بود.

وی با اشاره به تردد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰درصد خودروهای شخصی تک‌سرنشین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا