اجتماعی و فرهنگی

ایوان باب‌المراد حرم امامین جوادین(ع) رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینایوان باب المراد حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین با حضور نخست وزیر عراق و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات پرده برداری شد.

در این مراسم که علاوه بر حیدر العبادی و حسن پلارک، تولیت حرم، مقامات و مسئولان ایرانی و عراقی و اعضای ستاد کاظمین و انبوه زائران حضور داشتند؛ اولین ایوان از سه ایوان طرح طاها پرده برداری شد.

در این آیین که با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و همراهی حاضرین آغاز شد نخست وزیر عراق و جمال دباغ تولیت حرم مطهر از زحمات و تلاش‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و هنرمندان همکار این ستاد در بازسازی این ایوان تاریخی تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه مراسم پرده برداری از ایوان بدست حیدرالعبادی انجام شد و حسن پلارک در سخنانی به تشریح ویژگی‌ها و اقدامات صورت گرفته برای بازسازی آن پرداخت.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین پروژه های در دست اجرا و اجراشده در کاظمین، نجف، کربلا و سامرا را برای نخست وزیر و حاضران در جلسه تشریح کرد.

ایوان باب المراد با ۱۰ متر ارتفاع و ۸ متر دهنه ورودی دارای ۳ کتیبه عهد ناصری و ۱۴ کتیبه اسماء اهل بیت مجموعاً شامل ۶ هزار خشت مطلا است که کار بازسازی آن از سال گذشته آغاز شده بود.

در طرح طاها پس از ایوان باب المراد، ایوان‌های باب القریش و باب القبله و چهار گلدسته حرم مطهر بازسازی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا