سیاسی

کوبانی شاهد شدیدترین درگیری‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خبرنگار این شبکه در واشنگتن اعلام کرد که کمک‌های نظامی و پزشکی که هواپیماهای آمریکایی برای نیروهای کرد در کوبانی پرتاب کردند با هدف افزایش توانمندی و پایداری کردها برای مقابله با داعش بوده است.

 

همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف تاکنون ۱۳۵ حمله هوایی را علیه داعش در کوبانی انجام داده‌اند.

 

این جنگنده‌ها روز یکشنبه هشت حمله را به پایگاه‌های داعش در کوبانی انجام دادند.

 

منابعی در داخل شهر کوبانی و همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که کوبانی از مدت‌هاست که صحنه شدیدترین درگیری‌ها بوده است به طوری که اعضای داعش با خمپاره‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده کردها را در این شهر هدف قرار داده‌اند.

 

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جسد ۷۰ تن از افراد مسلح داعش که طی روزهای گذشته در حملات هوایی و درگیری‌ها با کردها کشته شده بودند به شهر تل ابیض در استان رقه رسید.

 

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز حملات خود را علیه این گروه شدت بخشیدند به طوری که عصر یکشنبه هشت حمله را به پایگاه‌های داعش در تپه عرب پینار و مناطق دیگر کوبانی انجام دادند.

 

فرماندهی نظامی آمریکا در امور خاورمیانه و آسیای مرکزی اعلام کرد که هواپیماهایی از نوع سی ‌130 عملیات پرتاب کمک‌های نظامی و پزشکی را در شهر کوبانی انجام دادند و این کمک‌ها توسط مقامات اقلیم کردستان عراق ارسال شده است.

 

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه بار دیگر مخالفت خود را با عبور کمک‌های نظامی از اراضی این کشور برای نیروهای کرد اعلام کرد.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش ۱۱ حمله هوایی را به پایگاه‌های این گروه انجام دادند و گروه داعش پس از اینکه روز شنبه ۴۴ خمپاره را به سمت مناطق کوبانی شلیک کرد و برخی از آنها به مناطق مرزی در ترکیه اصابت کرد، این گروه با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده پایگاه‌های کردها را هدف قرار دادند.

 

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه از وقوع درگیری‌های شدید میان کردها و اعضای داعش خبر داد و گفت که گروه داعش تجهیزات نظامی زیادی را از مناطق تحت کنترل خود در ریف حلب و رقه به کوبانی انتقال داده است.

 

از سوی دیگر، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار آواره از شهر کوبانی سوریه به اقلیم کردستان رسیدند.

 

وی ضمن تاکید بر آمادگی اقلیم کردستان برای ارائه کمک به ساکنان شهر کوبانی سوریه گفت: اقلیم کردستان از نزدیک اوضاع کوبانی را پیگیری کرده و در تماس مداوم با آمریکا و ترکیه درخصوص اوضاع این شهر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا