اجتماعی و فرهنگی

گوشی های قاچاق تا ۲ ماه آینده زنگ می‌خورد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  قاسم خورشیدی با اشاره به تدابیر انجام شده برای ثبت وشناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه افزود: این طرح در قالب تکلیف قانونی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آذر ماه سال گذشته با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

وی افزود: در همین جهت سامانه ای برای ثبت تمامی شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی که از طریق گمرک به طور قانونی وارد کشور شده است طراحی شده است و این اطلاعات هم اکنون برای بارگذاری و استفاده در طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه آماده است.

خورشیدی افزود: در مرحله بعد سازمان تنظیم مقررات طرح ازمایشی بارگذاری سیستم را باید از ابتدای مرداد امسال اغاز می کرد که این بخش از کار به دلیل برخی مشکلات نرم افزاری به تعویق افتاده است که این مشکلات بعد از طی دوره ازمایشی حداکثر طی یکی دو ماه اینده برطرف خواهد شد .

وی اجرای این طرح را تکلیف قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان و تاکید کرد: در جریان اجرای این طرح هیچ مشکلی برای ارائه خدمت به گوشی های تلفن همرایی که هم اکنون از مجموعه اپراتورهای تلفن همراه سه گانه کشور خدمات دریافت می کنند به وجود نخواهد امد و بلافاصله بعد از بارگذاری نرم افزار شناسه دار خواهد شد و ثبت شده تلقی می شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این طرح صرفا در برگیرنده گوشی های جدیدی است که برای نخستین بار ازجانب یکی از سیم کارتهای مربوط به شبکه های تلفن همراه اعم از سیم کارت، دیتا یا اعتباری و سیم کارتهای اعتباری بخواهد خدمات دریافت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل مراحل ازمایشی طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه طی دو ماه آینده گوشی های تلفن همراه قاچاق امکان دریافت خدمات ازهیچ یک از شبکه های اپراتور تلفن همراه کشور را نداشته باشد.

خورشیدی از کشف بیش از ۷۵ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: این امار با احتساب تجهیزات مختلف رایانه ای اعم از لب تاب و تبلت به بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه می رسد.

وی با تاکید بر استمرار روند برخورد با پدیده قاچاق گوشی تلفن همراه گفت: مقابله با واردت و عرضه گوشی های تلفن همراه قاچاق همواره یکی از اولویتهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: کشف محموله ای حاوی ۳۲ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق در یک لنج در سواحل نخل تقی و همچنین کشف ۷۰۰ دستگاه گوشی در یک خودروی سواری و کشف و ضبط ۷۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در دو واحد صنفی در تهران از جمله کشفیات انجام شده است .

خورشیدی با اشاره به اقدامات نهادهای نظارتی در جمع اوری برخی از برندهای گوشی تلفن همراه فاقد نمایندگی در داخل کشور و اعتراض برخی از صنوف مبنی بر اسیب رسیدن به کالاهای انها گفت: رویه ای که در جمع آوری کالای قاچاق مانند گوشی تلفن همراه به آن آسیب وارد شود وجود ندارد و اگر کسی از این بابت ضرر و زیانی به کالایش وارد شده می تواند به مرجع قضایی شکایت و استیفای حق کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا