اجتماعی و فرهنگی

طرح سوال از قالیباف در شورا صورت می گیرد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد سالاری  با اشاره به  تخلف یک ساله  و نیمه شهرداری تهران در عدم اجرای مصوبه شورای شهر گفت: یکی از مهمترین کارهایی که کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از ابتدای تشکیل شورای چهارم پیگیری می‌کرد شفاف‌سازی مالی و اخذ عواض مبتنی بر واقعیت در شهرداری تهران بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته شهرداران مناطق ۲۲ گانه برای اخذ عوارض از راسته‌های تجاری و اداری براساس سلیقه شخصی عوارض کسب می کردند، گفت: براساس قانون قدیمی شورای شهر برای هر متر مربع راسته تجاری و اداری در همه مناطق شهر تهران اعم از مناطق برخوردار و کم برخوردار ضریب k، ۱۶a بوده است اما از آنجایی که این ۱۶a چیزی حدود دو الی سه میلیون تومان می شد، برخی از شهرداران مناطق براساس سلایق شخصی خود در برخی از راسته‌های تجاری و اداری حتی بیشتر از ۱۰۰a دریافت می‌کردند که این مساله سبب آشفتگی مالی و ایجاد لایه‌های پنهان زیادی در شهرداری مناطق شده بود.

وی با بیان اینکه سرانجام اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد کمیسیون شهرسازی مبنی بر واقعی کردن ضریب k را پذیرفتند، گفت: برهمین اساس برای اولین بار همه راسته‌های تجاری و اداری شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و برای هر راسته عوارض واقعی درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه لایحه افزایش ضریب k در سال ۹۴ با رای اکثریت اعضای شورای شهر تصویب و برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شد گفت: متاسفانه با این حدود ۱.۵ سال از تصویب این موضوع گذشته است، اما شهرداری اجرای آن را ابلاغ نکرده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده بود که از ابتدای تیر ماه امسال افزایش ضریب k  را به شهرداران مناطق ابلاغ می‌کند، گفت: متاسفانه شهرداری به این بهانه که افزایش ضریب k  باعث عدم رونق ساخت و ساز می‌شود این مصوبه را اجرا نمی‌کند اما این در حالی است که افزایش ضریب تنها موجب ایجاد فضای شفاف مالی می‌شود چرا که بعضا دیده شده در مناطق مختلف و در راسته‌های متفاوت عوارض مبتنی بر سلایق شخصی اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه دراین مصوبه ضریب k   براساس نوع راسته مشخص شده است گفت: این عدد واقعی است و شهرداران مناطق دیگر نمی‌توانند براساس علایق و سلایق شخصی خود عوارضی را اخذ کنند.

سالاری در خصوص عدم اجرای این مصوبه از سوی شهرداری گفت: این مصوبه در شورای شهر به تصویب و در فرمانداری به تایید رسید براین اساس برای شهرداری تهران لازم الاجراست اما متاسفانه من بارها در خصوص عدم اجرای این مصوبه به شهرداری تذکر داده اما اگر به این تذکرات توجه نکنند طرح سوال از شهردار را مطرح خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا