شورای شهر

توافق شهرداری و وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علیرضا دبیر در جریان بررسی این لایحه در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به توافق انجام شده بین شهرداری و وزارت بهداشت برای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: جمع بندی جلساتی که با وزارت بهداشت در این باره برگزار شده در لایحه لحاظ شده و امیدواریم با عمل کردن به تعهدات نوشته شده برکات این اقدام در زندگی مردم منعکس شود.

وی افزود:‌ مدیریت شهری و وزارت بهداشت درباره قیمت جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی بعد از سالها به توافق رسیدند. 

حقانی نیز درباره این لایحه توضیح داد: پسماندهای پزشکی معمولا به چهار دسته تقسیم می شوند؛

عادی شبه خانگی؛ پسماندهای عفونی؛ پسماندهای تیز و برنده و پسماندهای شیمیایی و دارویی.

رییس کمیته محیط زیست شورا تاکید کرد:‌ برخی از پسماندها بسیار خطرناک هستند. از حدود ۷ هزار تن زباله که در روز جمع آوری می شود در حدود ۱۰۰ تن زباله پزشکی است. و از این میزان حدود ۱۸ تن پسماندهای عفونی و خطرناک در روز جمع آوری می شود. این پسمانده ها هم باید در مبدا تفکیک شوند. 

وی  با اشاره به نشست های برگزار شده با وزارت بهداشت گفت: ما توافقات بسیار خوبی داشتیم و با کلیات لایحه ای که سازمان پسماند ارائه داده اند موافق هستیم مخصوصا با سلول دفع بهداشتی که برای پسماندهای پزشکی طراحی کرده اند مشروط بر اینکه تا پایان سال ۹۶ همانطور که تعهد داده اند زباله سوز را راه اندازی کنند.

علیرضا دبیر نیز با اشاره به ضرورت شستشوی مخازن زباله بیمارستانی بیان داشت: طبق تعهد انجام شده باید مخزن های بیمارستانی بعد از تخلیه حتما شستشو شده و به بیمارستان تحویل داده شود. پایبندی به این تعهد ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا