اجتماعی و فرهنگی

جزئیان بیمه زنان خانه دار وتقسیط بدهی کارفرمایان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اعلام برنامه های تامین اجتماعی؛در سالی که گذشت تامین اجتماعی برنامه هایی را برای بیمه شدگان اجرایی کرده که این برنامه ها در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت که در این گزارش به مهمترین این طرح ها اشاره می شود.

در سالی که گذشت بیمه زنان خانه دار زیر ۴۵ سال اجرا شد به نحوی که براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، زنان خانه‏ دار کمتر از ۴۵ سال سن که فاقد نظام بیمه‏ ای هستند، بدون داشتن هیچگونه سابقه پرداخت حق بیمه می‏ توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت خویش نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‎‏دار اقدام کنند.

ادامه بیمه به طور اختیاری

طبق این طرح٬ متقاضیان مردی که فاقد حداقل ٣٠ روز سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی بوده و سن آنان کمتر از ۵٠ سال تمام است، درصورتی که مشمول هیچگونه نظام بیمه ‏ای نباشند می‏ توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه تامین اجتماعی محل سکونت خویش و با ارائه کارت پایان خدمت نسبت به انعقاد قرارداد بیمه اختیاری اقدام کنند.

شرایط بررسی خدمت نظام وظیفه بیمه شدگان

بر اساس این طرح٬ تمامی بیمه شدگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که به نحوی از انحاء حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کنند، چنانچه در زمان ارائه درخواست بیمه پرداز بوده و حداقل دارای ٢ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، سوابق مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه آنان با پرداخت حق بیمه متعلقه نزد سازمان قابل پذیرش خواهد بود.

اجرای ماده ۴۶ قانون تأمین اجتماعی

با توجه به تسهیلات فراهم شده در تقسیط بدهی های معوقه کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی کارفرمایانی که توان پرداخت یک جای بدهی های معوقه را نداشته باشند می توانند تقاضای تقسیط را به شعبه مربوطه ارائه کنند.

شعب مربوطه با رعایت مقررات نسبت به تقسیط و پیگیری اقساط در سررسیدهای تعیین شده اقدام خواهد کرد. ضمناً در صورت عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای تعیین شده، میزان بدهی تقسیط شده تبدیل به حال شده و با رعایت قانون جرائم تجدید محاسبه و از کارفرما وصول خواهد شد.

اجرای بند «و» ماده ٨٠ قانون برنامه پنجم توسعه

 با توجه به تمدید قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ١٣٩۵، کلیه کارفرمایان مشمول قانون تأمین اجتماعی که در اجرای بند «و» ماده ٨٠ قانون یادشده نسبت به جذب نیروی کار جدید اقدام و از معافیت بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایی برخوردار بوده اند  در صورت رعایت شرایط کماکان می توانند تا پایان سال١٣٩۵ از مزایای قانون بهره مند گردند. لازم به ذکر است مبلغ سهم دولت توسط دولت در بودجه سنواتی پیش بینی و تأمین خواهدشد.

اخذ فیش ماهیانه مستمری بگیران از طریق سایت رسمی سازمان

با توجه به امکانات فراهم آمده برای مشاهده و اخذ فیش ماهیانه و احکام افزایش مستمری بگیران از طریق سایت رسمی سازمان به نشانی: www.tamin.ir به محض ابلاغ مصوبه هیئت وزیران و اعمال افزایشات مستمری سال ۹۵ احکام افزایش مستمری بر روی سایت قابل مشاهده خواهدبود.

عدم شمول کارخانجات، معادن،  پیمانکاران و شرکت های خارجی به قانون معافیت از پرداخت حق بیمه تا میزان ۵ نفر کارگر براساس تبصره (٣) ماده واحده قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند مصوب سال ۶١ و اصلاحات بعدی آن، کارخانجات، معادن، پیمانکاران و شرکت های خارجی از شمول قانون مستثنی بوده و می بایست همانند سایر کارگاه ها نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه با ٣٠ درصد حق بیمه متعلقه اقدام نمایند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا