اجتماعی و فرهنگی

شزایط بحران آب تغییر نکرده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حمید چیت‌چیان امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دومین جشنواره گزارش یک نگرانی با موضوع بحران آب با اشاره به وجود بارش های نسبتاً مناسب جوی در سال آبی ۹۵-۹۴ اظهار کرد: بحران آب کماکان در ایران ادامه دارد که باید برای این مسئله تدابیر مهمی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه آب مسئله‌ی حیات انسان است خاطرنشان کرد: اکنون باید تمام وزارتخانه‌ها و مردم به مسئله آب با نگاه جدی‌تری توجه کنند چرا که موضوع آب، موضوعی است که سرنوشت همه انسان‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

چیت‌چیان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف هر ایرانی از آب تجدیدشونده کاهش چشمگیری داشته است اظهار کرد: دلایل این امر کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا، افزایش تبخیر و افزایش جمعیت است.

وی افزود: مطابق گزارش های سازمان ملل همه‌ی مناطقی که سالانه کمتر از یک هزار و پانصد متر مکعب آب تجدیدشونده داشته باشند وارد مرحله بحران شده‌اند و این در حالی است که ایران هم‌اینک در وضعیت بحران آبی قرار دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه علیرغم وجود بارندگی‌ها شرایط بحران آب تغییر نکرده است گفت: ایرانیان عادت‌های اسراف‌گونه‌ای به ویژه در بخش آب دارند و باید گفت که در حاضر وقت آن رسیده که حتی مسئولین و شهروندان مسئولیت حفظ این مایع حیات را به گردن بگیرند.

وی با اشاره به توجه ویژه هنرمندان به مسئله آب و این بحران عظیم کشور عنوان کرد: قطعاً حضور هنرمندان در خلق آثار هنری با موضوع بحران آب می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی در کنترل این وضعیت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا