اجتماعی و فرهنگی

ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی باغات محلات!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ‌محمود فلفلی  اظهار کرد: ظهر روز جمعه، طی تماس ساکنین منازل مسکونی همجوار این باغ با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر آتش‌سوزی یک باغ در خیابان زین‌العابدین این شهر سریعا دو اکیپ به محل اعزام شد، ولی بدلیل خشک بودن درختان و انباشت شاخه‌های خشک این باغ دو هزار متر مربعی در آتش سوخت و نابود شد، ولی خوشبختانه در این حادثه به منازل مسکونی همجوار آسیبی وارد نشد و خسارتی برای آنها ایجاد نشد.

وی افزود: پس از انجام بررسی کارشناسی، علت آتش‌سوزی‌ها عمدی تشخیص داده شد و احتمال می‌رود افراد رهگذر در این باغ اقدام به روشن کردن آتش کرده باشند و به دلیل خشک بودن درختان این باغ و وجود علف‌های هرز در آن، آتش به سرعت به سراسر باغ انتشار یافته باشد.

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری محلات بیان کرد: طی هفته اخیر نیز دو باب باغ در نزدیکی حوزه علمیه القائم(عج) محلات و یک باب باغ در نزدیکی فرمانداری محلات، همچنین یک باغ دیگر در این شهر دچار آتش‌سوزی شدند که طی این آتش‌سوزی‌ها هشت هزار مترمربع از باغات محلات از بین رفت. علت آتش‌سوزی در هر پنج فقره حریق، عامل انسانی و عمدی تشخیص داده شده است.

فلفلی خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر اداره جهاد کشاورزی به وضعیت نامناسب باغات محلات شد و ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی باید وضعیت باغات شهر را مدیریت کند و با جمع‌آوری درختانی که خشک شده‌اند، از بروز آتش‌سوزی احتمالی و خسارت به درختان سبز، همچنین جلوگیری از خطر سرایت آتش به دیگر باغات جلوگیری کند.

وی‌ با اشاره به قانون جدید عدم تبدیل کاربری باغات افزود: در قانون جدید امکان تبدیل کاربری باغات به مسکونی حتی با خشک شدن و آتش گرفتن درختان باغ نیز وجود ندارد و کاربری آن به صورت باغ باقی خواهد ماند، بنابراین مالکین باغات باید با احیای باغ‌های خشک شده از آتش گرفتن آنها جلوگیری کنند تا به فضای سبز شهر و منازل مسکونی و باغات سبز اطراف آسیب نرسد، زیرا این باغات و درختان ریه‌های شهر هستند.

وی تاکید کرد: عده‌ای که در این میان به دنبال منفعت‌طلبی هستند، دست از جاه‌طلبی بردارند و به فکر آیندگان بوده و باغات را احیا کنند، نه اینکه درخت بکَنند و ساختمان بکارند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا