ورزشی

گاف بین المللی والیبال/ ایران میزبانی چه مسابقاتی را می خواهد؟

در حالی که داورزنی از درخواست میزبانی مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا خبر داده، اما در اطلاع رسانی ها اشاره ای به این موضوع نشده است.

گاف بین المللی والیبال/ ایران میزبانی چه مسابقاتی را می خواهد؟

به گزارش شوراآنلاین، گسترش و شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی جهان از جمله تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا را دچار مشکل کرد. AVC در جدیدترین تصمیم خود برای تقویم ورزشی سال ۲۰۲۰، تمامی رویدادهای ساحلی و سالنی خود به غیر از مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر را لغو کرد و برای برگزاری این چهار رویداد که جنبه انتخابی جهان نیز دارد، سه پیشنهاد زیر را ارائه کرد.

* پیشنهادات کنفدراسیون والیبال آسیا برای مسابقات پیش رو

اگر شرایط کشورهایی آسیایی از نظر ویروس کرونا تا اول سپتامبر (۱۱ شهریورماه) به حالت عادی برگردد، مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر آسیا ۲۰۲۰ در ماه دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۰ دیماه) برگزار شود و تیم‌ها و میزبان تا یکم اکتبر (۱۰ مهرماه) فرصت اعلام آمادگی برای میزبانی و حضور در این رقابت‌ها را دارند.

کنفدراسیون والیبال آسیا از فدراسیون جهانی مهلت جدیدی برای برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر آسیا ۲۰۲۰ درخواست می‌کند، به گونه‌ای که این مسابقات در ماه فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن تا ۱۰ اسفندماه) برگزار شود و تیم‌ها و میزبان برای اعلام آمادگی، تا یکم نوامبر (۱۰ آبان‌ماه) فرصت اعلام آمادگی برای میزبانی و حضور در این رقابت‌ها دارند. مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر سال ۲۰۲۰ آسیا برگزار نشود و رده‌بندی فعلی آسیا، شرط صعود چهار تیم برتر آسیا به رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ باشد.

بر اساس جمع‌بندی کنفدراسیون والیبال آسیا، پیشنهادهای اول و دوم در صورتی اجرایی می‌شود که میزبان برای این مسابقات اعلام آمادگی کند، حداقل شش تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کنند و برگزاری مسابقات در نشست هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا تایید شود.

* ایران درخواست میزبانی چه مسابقاتی را داده است؟

محمدرضا داورزنی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا و رئیس کنفدراسیون آسیای مرکزی از جمله افراد شرکت کننده در نشست آنلاین AVC برای جمع‌بندی این مباحث بود. رئیس فدراسیون همچنین برای میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر سال ۲۰۲۰ آسیا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در شهرهای شیراز و تهران نیز اعلام آمادگی کرد.

در صفحه توئیتر فدراسیون والیبال نوشته شده که ایران خواستار میزبانی رقابت های نوجوانان (زیر ۱۷ سال پسر) آسیا شده؛ این در شرایطی است که رقابت های این رده سنی، زیر ۱۸ سال بوده و مسابقات زیر ۱۷ سال مربوط به بخش بانوان است.

رده های سنی برای پیکارهای نوجوانان و جوانان آسیا و جهان در بخش مردان و زنان به شرح زیر است:

نوجوانان پسر آسیا زیر۱۸ سال، نوجوانان دختر آسیا زیر ۱۷ سال، نوجوانان پسر جهان زیر ۱۹ سال، نوجوانان دختر جهان زیر ۱۸ سال، جوانان پسر آسیا زیر ۲۰ سال، جوانان پسر جهان زیر ۲۱ سال، جوانان دختر آسیا زیر ۱۹ سال، جوانان دختر جهان زیر ۲۰ سال

* درخشنده: رنج سنی مسابقات تغییری نکرده است

سعید درخشنده، عضو ایرانی کنفدراسیون والیبال آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص اینکه آیا رنج سنی حضور در این مسابقات برای سال آینده تغییر کرده است یا خیر، اظهار داشت: “من با مسئولان کنفدراسیون آسیا در ارتباط هستم. با توجه به شیوع کرونا اگر پیکارهای آسیایی برگزار شود رنج سنی بازیکنان بدون تغییر خواهد بود. هیچ ابلاغیه جدیدی برای تغییر سن بازیکنان صادر نشده است.”

* میزبانی مسابقات جهانی چه شد؟

این اتفاق در شرایطی رخ داد که در هفته های گذشته سایت فدراسیون والیبال خبری را روی خروجی خود قرار داد مبنی بر اینکه محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیای مرکزی، با مدیرکل فدراسیون جهانی نشست آنلاین داشت.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در ادامه مباحث این نشست، درخواست میزبانی برای مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر جهان در سال ۲۰۲۱ را به فابیو آزودو داد. اگرچه این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است، اما بازتابی در صفحه انگلیسی یا در صفحات مربوط به فدراسیون والیبال در فضای مجازی نداشت. مسئولان کمیته اطلاع‌رسانی فدراسیون تنها به انتشار یک توئیت با متن  «محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران روز چهارشنبه با مدیرکل فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) فابیو آیزدو گفت‌وگوی تلفنی داشت» بسنده کرده‌اند.

این در حالی است که اکثر رسانه‌های معتبر خارجی و مسئولان کنفدراسیون آسیا و FIVB برای پیگیری اخبار والیبال ایران بخش انگلیسی سایت فدراسیون یا صفحات مربوط به آن را در فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی خبر درخواست میزبانی تنها روی خروجی فارسی سایت فدراسیون قرار داده می‌شود، شائبه به وجود می‌آورد. برخی‌ مدعی هستند این گفت‌وگو تنها در حد احوال‌پرسی و برخی هماهنگی‌ها بوده و سایت فدراسیون مدعی است که در این مکالمه ایران درخواست میزبانی مسابقات نوجوانان و جوانان جهان را مطرح کرده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا