اجتماعی و فرهنگی

وضعیت معادن شن و ماسه تهران چه می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از استاندری تهران؛ محمدهادی حیدرزاده درباره فعالیت معادن شن و  ماسه تهران اظهار داشت: کنترل معادن از نظر بررسی آلایندگی، تحت نظارت محیط زیست و از نظر صدور پروانه و فعالیت با وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: معادن شن و ماسه به دلیل تخریب اراضی، تحت شکایت هستند و کارگروهی به ریاست فرماندار تهران در این رابطه تشکیل شده است. مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ‌در دو سال و نیم گذشته، پروانه صنایع معدنی جدید در استان تهران صادر نشده و معتقدیم این معادن باید از تهران منتقل شوند.

به گفته حیدرزاده لازم است همه دستگاه‌ها همکاری کنند چرا که ایجاد حفاری در اطراف تهران از نظر اجتماعی و ایمنی زیبنده شهر تهران نیست. وی با اشاره به اینکه متولی برخورد و صدور پروانه با صنایع معدنی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بررسی وضعیت آلایندگی معادن شن و ماسه نشان داده است که این معادن در بخش کارگاهی مشکلی ندارند و مورد تایید هستند و استانداردها رعایت شده اما معتقدیم این صنایع باید از تهران جابه‌جا شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون شاهد بهبود کیفیت هوا هستیم، اظهار داشت: ۷۲ درصد در سال ۹۴ شاهد وضعیت مطلوب و پاک هوا بودیم و بهبود کیفیت سوخت سهم مهمی در این امر داشته است.

حیدرزاده افزود: در ۶ ماهه نخست هر سال به دلیل گرد و غبار ناشی از بیابانی شدن مناطق و به دنبال وزش باد شاهد وضعیت ناسالم در هوا هستیم که منشا گازی ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا