اجتماعی و فرهنگی

انتقاد پلیس از جرایم دوگانه طرح ترافیک و ماجرای حذف طرح زوج و فرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حذف طرح زوج و فرد از سال آینده اظهار کرد: ما هم این موضوع را مثل دیگر شهروندان از رسانه‌ها متوجه شدیم و البته تعجب کردیم که چرا یک طرح و ایده اولیه به جای طرح در جلسات کارشناسی سر از رسانه ها درآورده است.

سردار رحیمی تصریح گرد: اگر طرحی وجود داشته باشد، باید در مراجع قانونی بررسی شده و به تصویب برسد و پس از آن اطلاع رسانی کنند تا نگرانی برای مردم ایجاد نشود. ما کمیسیونی تخصصی در این خصوص داریم و اصلی ترین عضو آن هم پلیس است چرا که پلیس وظیفه مدیریت ترافیک را برعهده دارد و حتما نظراتش باید طرح شود، نه اینکه بدون اطلاع پلیس تصمیمی اتخاذ و رسانه ای شود.

نباید مردم را دو بار جریمه کرد

وی به مسئولان توصیه کرد که حتما قبل از اعلام نظرات و ایده های خود آن را در جلسات کمیسیون تخصصی مطرح کنند و درست نیست که موضوعی کارشناسی نشده اعلام شده و سبب ایجاد نگرانی برای مردم شود.

رحیمی درمورد ارسال پیامک کسر عوارض به شهروندانی که وارد محدوده طرح ترافیک می شوند نیز گفت: خودروهایی که وارد محدوده ترافیک می‌شوند یک بار توسط پلیس اعمال قانون و ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. قانونی هم در شورای شهر برای عوارض خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک شوند، تصویب شده است. من نمی‌دانم که مبنای این قانون چیست و اما باور دارم که برای یک تخلف باید یکبار جریمه صورت بگیرد و نباید مردم را دو بار جریمه کرد. پلیس هم در این میان کار خود را انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا