اجتماعی و فرهنگی

رهایی از قصاص بعد از ۷ سال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  15 فروردین ۸۸ نزاع مرگباری در پیشوای ورامین به مأموران انتظامی گزارش شد که با حضور پلیس در صحنه وقوع جرم مشخص شد مرد میانسالی در این نزاع مرگبار به قتل رسیده، پسر مقتول زخمی شده و همچنین ضارب نیز از صحنه درگیری گریخته است.

با آغاز تحقیقات، پسر مقتول در اظهاراتش به مأموران گفت: نادر همسایه ما و قاتل پدرم است، از مدتی قبل با نادر اختلافات ملکی داشتیم تا اینکه روز وقوع قتل به خاطر گودالی که جلوی منزلمان بود او با من و پدرم درگیر شد، ما داخل گودال مقداری خاک ریخته بودیم که نادر مدعی بود خاک را از جلوی خانه او برداشته‌ایم، نادر در درگیری دو ضربه چاقو به پایم زد و با چاقو قفسه سینه پدرم را مورد اصابت قرار داد و متواری شد.

پس از اظهارات پسر مقتول تلاش برای دستگیری نادر آغاز شد تا اینکه وی دو روز بعد خودش را به پلیس معرفی و به قتل همسایه اعتراف کرد.

پس از اتمام جلسات بازپرسی و صدور کیفرخواست برای نادر، وی برای محاکمه در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد و درباره جزئیات قتل مرد میانسال گفت: روز حادثه پسر مقتول با همسرم درگیر شده و به او فحاشی کرده بود زمانی که من به مقابل منزلم رسیدم، پسر مقتول به سمت همسرم حمله‌ور شد، من نیز یک چاقو از داشبورد ماشین و چاقویی از آشپزخانه منزلم برداشتم، هنگام درگیری مقتول من را گرفته بود و پسرانش قصد داشتند مرا بزنند که در یک لحظه روی من افتادند و من با چاقو آنها را زدم.

سرانجام نادر به قصاص نفس محکوم شد و این حکم در شعبه هفتم دیوان عالی کشور به تایید رسید.

پرونده نادر برای سیر مقدمات اجرایی به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد تا اینکه چند روز قبل اولیای دم مقتول با حضور در این دادسرا و با دریافت ۲۰۰ میلیون تومان درخواست خود مبنی بر رهایی از قصاص نادر را به قاضی دشتبان؛ سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارائه دادند و نادر این پرونده از قصاص گریخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا