ورزشی

هشدار دوباره نناد لالوویچ به دخالت سیاست در ورزش

به گزارش شورا‌آنلاین، نناد لالوویچ، رییس این اتحادیه در حاشیه جام جهانی کشتی آزاد تاکید کرد که کشتی به بازی‌های جوانمردانه و آزاد پایبند است.

لالوویچ در این باره اظهار کرد: مانند بسیاری از فدراسیون‌ها ما با مشکل دخالت سیاست در مسابقات در برخی از کشورها مواجه هستیم. در کشتی این مشکل در میان اعضای ما به وضوح دیده می‌شود. ما دیگر نمی توانیم اجازه دهیم که مشکلات سیاسی به زمین مسابقه ورود پیدا کند. ما باید با تمام وجود با هر چیزی که مانع از اتحاد در ورزش ما می‌شود، بجنگیم.

لالوویچ در حال‌ حاضر در شهر آیوای آمریکا به سر می‌برد و شاهد مسابقات جام جهانی کشتی آزاد مردان است. هشت کشور در این مسابقات حضور دارند.

او در ادامه‌ صحبت‌های خود، افزود: اگر هر مشکل سیاسی در زمین مسابقه نمود پیدا کند و ما واکنش نشان ندهیم، همه ورزش به خطر می افتد. همه ملت‌ها و همه ورزش‌هایی که عضو خانواده‌  المپیک هستند باید به منشور  المپیک و ذات ورزش احترام بگذارند. ما نمی گذاریم که به هیچ کدام از ملت‌های عضو اتحادیه بی احترامی شود.IOC نیز همین کار را می‌کند.

اتحادیه جهانی کشتی در حال‌ بازبینی تمامی شهرهای میزبان مسابقات و فدراسیون‌های کشتی است تا مطمئن شود که هیچ کدام از آنها مشکلات سیاسی که باعث شود مسابقات جوانمردانه و آزاد برگزار نشوند، نداشته باشد. همچنین اگر کشوری از ورود ورزشکاران دیگر کشورها به مسابقات جلوگیری کند نمی‌تواند در آینده میزبانی بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا