اجتماعی و فرهنگی

آمار فروش نمایشگاه کتاب

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین امیرمسعود شهرام‌نیا درباره میزان فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه گفت: تا روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت) فروش کتاب در نمایشگاه تنها از طریق دستگاه‌های کارتخوان بانک شهر ۳۰ میلیارد تومان را رد کرده بود. اما امسال با توجه به فروش نقدی و همچنین فعالیت کارتخوان‌های دیگر بانک‌ها در غرفه‌های ناشران احتمالا این میزان فروش دوبرابر است. با توجه به این موضوع تا به حال فروش کتاب در نمایشگاه امسال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

 

او در ادامه گفت: در حال حاضر نمایشگاه کتاب تهران به نظم و آرامش رسیده است. در روزهای نخست نقص‌هایی در سیستم‌های اطلاع‌رسانی وجود داشت که رفع شده و در دو سه روز اخیر هم موارد قطعی برق و این دست مشکلات خیلی کم بوده است.

 

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب افزود: نظرسنجی‌ای که در حال حاضر توسط گروه‌های مختلف از شهرداری و وزارت ارشاد انجام شده میزان رضایت‌مندی مردم از نمایشگاه را بالای ۷۵ درصد نشان می‌دهد.

 

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه اطلاعی دارد یا نه، گفت: تا این لحظه خبری در این‌باره به ما نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا