استان

کاهش معضلات ترافیکی کرج با احداث تقاطع خوارزمی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین «مرتضی شاه‌محمدی» گفت: با احداث تقاطع غیر هم‌سطح خوارزمی، گره ترافیکی در این محدوده برداشته می‌شود و شهروندان به سهولت می‌توانند در این مسیر عبور و مرور کنند.

شاه‌محمدی در رابطه با مشخصات فنی طرح عمرانی مذکور اظهار کرد: این پروژه بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج اجرایی می‌شود و اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: ۲۵ هزار متر مربع مساحت عرشه‌های پروژه تقاطع جدید و غیر هم‌سطح حصارک است که طول آنها حدود پنج کیلومتر پیش‌بینی شده است. این تقاطع جدید در منطقه حصارک از میدان دانشگاه خوارزمی به کمالشهر و مسیر قزلحصار را به هم متصل می‌کند.

وی ادامه داد: مساحت عرشه این مجموعه پل‌ها ۲۵ برابر پل سوم خرداد بوده و با احداث این پروژه ترافیک سنگین بین کرج – کمالشهر و قزلحصار روان‌سازی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از طرح مذکور یک سال در نظر گرفته شده است و طول تقاطع غیر هم‌سطح خوارزمی به ۴۷۵ متر می‌رسد.

وی یادآور شد: بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع عملیات آسفالت و ۴۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری برای راه‌اندازی آن صورت می‌پذیرد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: در اجرای این پروژه بزرگ، ۵۰ هزار متر مکعب بتن، ۴۰۰ تن کابل، ۶۰ هزار تن آرماتور، و ۴۵ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی انجام می‌شود.

 شاه‌محمدی یادآور شد: فاز نخست این پروژه که در واقع مکمل پل قدیمی حصارک است در ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا