اجتماعی و فرهنگی

آغاز طرح کمربند سبز ازاستان سمنان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی نقی حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اولویت‌های این اداره اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است و در راستای کاهش تخریب اراضی ملی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی از افزایش صدور مالکیت و انفال در سال گذشته خبر داد و گفت : با اجرای طرح کاداستر، امکان سودجویی و دخل و تصرف در هیچ عرصه‎ای از اراضی ملی وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر گفت: با اجرای طرح کاداستر اسناد اراضی ملی تک‌برگی می‌شوند و در این راستا نیز بیش از ۲۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان آرادان دارای سند تک‌برگی شدند.

حیدریان بابیان اینکه در این طرح اسناد دفترچه‌ای جای خود را به اسناد تک‌برگی داده و تداخلات و اختلافات بین پلاک‌ها از بین می‌رود تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر از بسیاری از جعل اسناد و خریدوفروش و اشتباه در تشخیص ملی بودن یا نبودن اراضی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی کاداستر در جداسازی مستثنیات بهره برداران و اراضی ملی بسیار مؤثر است تصریح کرد: این طرح ملی در سال‌های آینده در استان سمنان با قوت و جدیبت تمام ادامه می‌یابد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علاوه بر اجرای طرح ملی کاداستر، ریختن و علامتگذاری مرز اراضی ملی با مستثنیات افراد حقیقی و حقوقی با «بنچ مارک» یکی دیگر از برنامه‌های این اداره در حفاظت از اراضی ملی به عنوان انفال است.

حیدریان با اشاره به اینکه طرح کمربند سبز به عنوان پایلوت از استان سمنان آغاز شد؛ از این طرح به عنوان یکی دیگر از طرح‌های حفاظت از تعرض به اراضی ملی نام برد و گفت: این طرح نیز در استان سمنان مورد توجه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا