اجتماعی و فرهنگی

برائت قالیباف از تیترهای روزنامه همشهری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف با حضور در مجمع نمایندگان تهران از تیترهای روزنامه همشهری علیه ایران اعلام برائت کرد.

 

او با بیان این‌که نگاه مجمع نمایندگان و کمیته‌های این مجمع به مسائل مختلف ک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف با حضور در مجمع نمایندگان تهران از تیترهای روزنامه همشهری علیه ایران اعلام برائت کرد. ارشناسی و موضوعی بود، به برخی نکاتی که در این نشست به‌عنوان عضو کمیته حقوقی و سیاسی مطرح کرده، پرداخت و گفت: در بحث حقوقی مطرح کردیم که شورای‌عالی استان‌ها با وجود ظرفیت‌هایی که بنابر قانون اساسی به‌منظور ارائه طرح به مجلس دارد، کارنامه قابل قبولی ارائه نکرده و از این ظرفیت به نفع شوراهای شهر و شهرداری‌ها استفاده نشده و درخواست کردیم از ظرفیت حقوقی شهرداری تهران برای کمک به حل این مشکل استفاده شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی نکات سیاسی مطرح شده در این نشست، با تاکید بر این‌که این نکات ارتباطی به معاونان شهرداری نداشته و مشخصاً مربوط به عملکرد شهردار تهران است، گفت: نکته نخست مربوط به انتقادی بود که نسبت به رویکرد شهرداری به دولت مطرح شد و اعلام کردیم که چرا رویکرد شهرداری تهران نسبت به دولت، رویکرد تخریبی است که به‌عنوان دلیل این مدعا نیز به برخی تیترهای منفی و تخریبی روزنامه همشهری علیه دولت در ماه‌های اخیر اشاره شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دیگر مربوط به فضای عمومی شهر تهران بود که در جهت تخریب دولت بکار گرفته می‌شود و تاکید کردیم که مردم فراموش نمی‌کنند در اوج مذاکرات ایران با ۵+۱ بیلبوردهای شهر تهران علیه تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بود و شهرداری تهران نیز از پذیرش این مسئولیت شانه خالی کرد اما این توجیه برای مردم قابل پذیرش نبود.

او همچنین به برخی پاسخ‌های قالیباف در واکنش به این انتقادها اشاره کرد و گفت: شهردار تهران تاکید کرد که در هیچ دوره‌ای نگاه جناحی نداشته و همواره تنها متر و معیار ارزشی او انقلاب و ارزش‌های انقلابی بوده و هیچگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا را به صورت گزینشی تفکیک نکرده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قالیباف همچنین نسبت به تیتر روزنامه شهرداری اعلام برائت کرد و گفت که تیتر روزنامه همشهری مورد تایید شهرداری نیست و بنابر شاهد یکی از معاونان شهرداری تهران که در جلسه حضور داشت، قالیباف پیش از حضور در جلسه مجمع نمایندگان به‌صورت تلفنی به مدیر روزنامه همشهری اعلام کرده که از تیترهای این روزنامه علیه دولت متنفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا