اجتماعی و فرهنگی

جزئیات افزایش ۲برابری مستمری مددجویان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از سایت خبری کمیته امداد، منصور قمشه، اظهار کرد: در برنامه پیشنهادی ششم توسعه کشور و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی دولت موظف به افزایش سالانه ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و تامین اجتماعی برای مدجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی می شود. 

قمشه تصریح کرد: به همین جهت میزان مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، امسال به دو برابر میزان فعلی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم به غیر از قوانین جاری، بودجه سالیانه قریب به ۱۰ قانون دائم مربوط به حوزه کمیته امداد به تصویب رسیده است، افزود: تعامل جدی و توجه به ظرفیت هایی که از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند برای کمیته امداد فراهم باشد، باید مورد توجه مدیران ارشد این نهاد باشد.

قمشه با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط موثر با مجلس دهم بیان کرد: یکی از بزرگترین فراکسیون هایی که در مجلس دهم تشکیل شد،فراکسیون یاوران امداد امام و فقرا است که با عضویت حداقل ۲۱۰ عضو تشکیل شده است، ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری مسائل مربوط به کمیه امداد است.

معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد تاکید کرد: هم اکنون شرایط بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی فراهم شده و با توجه به حضور قریب به ۲۱۰ نماینده جدید در این دوره ضرورت برقراری ارتباط منسجم و موثر با نمایندگان مجلس از سوی مدیران استانی بیش از گذشته مطرح می شود.

وی تصریح کرد: مدیران استانی باید در زمینه اطلاع رسانی دقیق در زمینه مسائل ، مشکلات و خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به نمایندگان حوزه های انتخابیه استان خود تلاش نمایند تا برقراری ارتباط این نهاد با نمایندگان و پیگیری مسائل در صحن مجلس را تسهیل نمایند.

قمشه با اشاره به گذشت چهار ماه از فعالیت مجلس دهم شورای اسلامی ،افزود: کار مجلس شورای اسلامی ظرافت خاصی دارد و در صورت اطلاع نمایندگان مجلس از مسائل کمیته امداد آنها می توانند یاوران این نهاد در انجام خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان باشند.

 معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد بیان کرد: مجلس شورای اسلامی سهم بسیار زیادی در فعالیت های کمیته امداد در بخش قانونگذاری دارد و نمایندگان می توانند با پیگیری مسائل کمیته امداد در زمینه های مختلف قانونگذاری و بودجه ریزی حامی این نهاد باشند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا