اجتماعی و فرهنگی

سارقان گیشه زن بانک های تهران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در ساعت ۱۱:۰۰ ، پانزدهم فرودین ماه، از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، به کلانتری ۱۱۵ رازی اعلام شد که دو نفر جوان اقدام به پرسه زنی در داخل یکی از شعبات بانکی در خیابان قزوین نموده و به احتمال زیاد قصد سرقت از داخل بانک را دارند .

 
با اعلام خبر ، بلافاصله واحد گشت کلانتری ۱۱۵ رازی جهت بررسی موضوع به شعبه بانک مذکور اعزام شد . با حضور مأمورین در شعبه بانک ، جوانی که در مقابل در خروجی بانک ایستاده و مانع بسته شدن آن شده بود دستگیر شد ؛ با مشاهده دستگیری این جوان توسط مأمورین ، ناگهان فرد دوم که در داخل بانک حضور داشت و صورت خود را نیز پوشانده بود قصد داشت تا با ایجاد درگیری با مأمورین از محل متواری شود که او نیز طی یک درگیری دستگیر و در بازرسی از هر دو نفر آنها سلاح سرد بهمراه یک عدد اسپری اشک آور کشف شد .
 
 
 
پرونده در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بانک به شیوه گیشه زنی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
بیگناه هستیم !
دو متهم بنام های "پوریا . ب" ( متولد ۱۳۷۳ ) و "حسام الدین . الف" (متولد ۱۳۶۴) در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت و حتی همراه داشتن سلاح سرد شدند ؛ پوریا در اظهارات اولیه مدعی شد : "با کرایه یک پیک موتوری به شعبه بانک مراجعه و قصد واریز پول به حساب بانکی را داشتم که ناگهان توسط مأمورین دستگیر شدم " .
 
شناسایی مجرمین سابقه دار :
با وجود انکار هرگونه انجام سرقت از سوی متهمین ، سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هر دو نفر از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بویژه "کیف قاپی" و "سرقت های بعنف" هستند که از سال ۸۷ تا ۱۳۹۳ بارها به اتهام مشارکت در سرقت های متعدد بعنف ، کیف قاپی ، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو ، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تخریب عمدی دستگیر و روانه زندان شدند ؛ در ادامه و با بررسی پرونده های سرقت های داخل بانک به شیوه گیشه زنی ، در همان مراحل اولیه تحقیقات تعدادی از مالباختگان که وجوه نقد آنها توسط متهمین در شعبات بانکی میدان حر ، خیابان جمهوری ، خیابان قزوین و خیابان فارابی مورد سرقت قرار گرفته بود ، مورد شناسایی قرار گرفتند .
 
 
اعتراف به سرقت :
پوریا که در اظهارات اولیه مدعی شده بود صرفا به قصد انجام عملیات مالی به شعبه بانک محل دستگیری رفته است ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " بهمراه دو نفر از دوستانم بنام های "حسام الدین" و "حمید" به بانک … در خیابان قزوین (محل دستگیری متهمین) رفته بودیم تا [به شیوه گیشه زنی] اقدام به سرقت نماییم".
 
پوریا در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ ، کلاه به سر و با صورت پوشیده وارد شعبات بانکی شده و در یک لحظه وجه نقد افرادی را که پول نقد دریافت می کردند ، سرقت و به سرعت از محل متواری می شدیم " .
 
پوریا در ادامه و در خصوص نحوه آشنایی خود با سایر متهین به کارآگاهان عنوان داشت که هر سه نفرشان در سفره خانه ای در منطقه تهرانپارس – خیابان بهار با یکدیگر آشنا و پس از اطلاع از سابقه دار بودن یکدیگر ، تصمیم به تشکیل گروه جدید سارقین بانکی به شیوه گیشه زن گرفته اند .
 
شناسایی تعدادی از مالباختگان :
در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمین به گیشه زنی از بانک های سطح شهر تهران ، تعدادی از مالباختگان شناسایی و پس از مراجعه آنها به اداره هجدهم ، متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند .
 
یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهمین و در حالیکه تصاویر ضبط شده متهمین توسط دوربین های مداربسته بانکی را نیز بهمراه داشت ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت ۱۱:۱۵ ، هشتم اسفند ماه در بانک … شعبه خیابان قزوین قصد پرداخت اقساط بانکی خود را داشتم که ناگهان جوانی پول را از دستم قاپید ؛ به محض خروج سارق از داخل بانک ، جوان دیگری که بیرونِ بانک ایستاده بود اقدام به بستن در کرد و همزمان چاقویی را به سمت بنده نشان داد ؛ در همین فاصله ی کوتاه ، هر دو آنها بهمراه فرد دیگری که راننده یک دستگاه موتورسیکلت [طرح هوندا ۱۲۵] بود از محل متواری شدند " .
 
شناسایی سومین متهم پرونده :
با شناسایی عضو سوم گروه سارقین ، مخفیگاه "حمید . ش" (متولد ۱۳۶۳) در خیابان نبرد جنوبی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ کارآگاهان با اعزام به مخفیگاه حمید و اطمینان از حضور وی در محل ، قصد دستگیری وی را داشتند که او با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت تا از طریق پشت بام از محل متواری شود که پس از یک تعقیب و گریز در پشت بامِ چند منزل ، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
 
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه گیشه زنی در مناطق مختلف شهر تهران ، سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت های بعنف ، شناسایی تعدادی از مالباختگان و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا