سیاسی

اشتباهی که دولت قبل انجام داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ایرج ندیمی خاطرنشان کرد: اشتباهی که در دولت قبل در مورد خرید اوراق سرمایه‌گذاری شده دو میلیاردی در آمریکا اتفاق افتاد و منجر به بلوکه شدن دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران شد به دلیل استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی بوده که در آن زمان از آن بهره کافی برده نشده است، در حالی که می‌شد با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی وزارت امورخارجه و مشورت با بخش‌های مرتبط این وزارتخانه امنیت سرمایه‌گذاری را تأمین کرد.

 

وی افزود: انفعال در دیپلماسی اقتصادی و عدم بهره‌گیری از توان کارشناسی وزارتخانه‌های مختلف کشور یک روال در کشور ما شده است و خسارت‌هایی نظیر اتفاق اخیر نیز متوجه کشور کرده در حالی که می‌شود با تشکیل یک تیم کارشناسی متشکل از نهادهای مختلف از این اشتباهات جلوگیری کرد.

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم بازسازی ساختار بانکی در شرایط پساتحریم، گفت: در حوزه بانکی و سرمایه‌گذاری خارجی سه موضوع مهم انتقال سرمایه و منابع مالی، جمع‌آوری و نگهداری و به نوعی سپرده‌گذاری منابع خارجی وجود دارد که هر سه این موارد در شرایط تحریم آسیب دید که باید این آسیب‌ها اصلاح شود.

 

وی تأکید کرد: یکی از مولفه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور استقرار نظام بانکی مستقل و البته منظم است که می‌تواند در جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی به انباشت سرمایه‌هایشان در کشور موثر باشد. لذا بازسازی نظام بانکی آسیب‌دیده ناشی از شرایط قدیمی یک اولویت مهم در کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا