مدیریت شهری

شهردار از عدم تخصیص اعتباراتوبوس‌ها گلایه کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در مورد گسترش خطوط اتوبوس برقی در پایتخت با بیان اینکه علاقمند به توسعه اتوبوس برقی با تکنولوژی جدید هستیم، افزود: امروزه تکنولوژی استفاده از اتوبوس‌های برقی تغییرکرده و دیگر نیازی نیست تا برق اتوبوس از شبکه بالاسری تأمین شود.

وی با بیان اینکه تأمین برق از شبکه بالاسری اتوبوس‌های برقی قدیمی علاوه بر ایجاد منظره زشت، خطرات بالقوه‌ای نیز ایجاد می‌کرد، تصریح کرد: امروز شیوه تأمین برق بسیار متفاوت شده بگونه‌ای که اتوبوس‌ها از باطری تغذیه خواهند کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بهتر است مدل‌های قدیمی اتوبوس‌های برقی را فراموش کنیم، افزود: اتوبوس‌های برقی آلودگی زیست محیطی ندارد و به دلیل طراحی خاص موتور و عدم تنش ناشی از عملکرد موتور استهلاک کمتری دارند و در نتیجه دوام و عمربالاتری نسبت به مابقی مدل‌های اتوبوس دارند.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد سیاست‌های شهرداری برای افزایش این نوع از اتوبوس‌ها در پایتخت افزود:‌ با وجود ویژگی‌های مثبت این اتوبوس؛ اما قیمت آن تقریبا دوبرابر اتوبوس‌های معمولی متردد در شهر است که براساس برنامه قصد داریم در ابتدا کمبود ناوگان را جبران کرده و پس از آن در برنامه ارتقاء کیفیت این اتوبوس‌ها را جایگزین اتوبوس‌های سی ان جی سوز و دیزلی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهران نیازمند ۹۰۰۰ اتوبوس است که تنها ۶۵۰۰ دستگاه موجود است و نیمی از آنها فرسوده هستند، گفت: وضعیت اتوبوس‌ها در پایتخت بسیار بسیار بد است؛ چراکه ۷۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت فرسوده هستند و اگرعدم تأمین اعتبارات خرید اتوبوس از سوی دولت به همین منوال ادامه داشته باشد با پایان کار دولت یازدهم تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به عنوان اتوبوس‌های غیرفرسوده شهر نام خواهند گرفت.

تشکری هاشمی افزود: هیچ بارقه امیدی در بهبود اوضاع ندیده‌ایم؛ اما این آمادگی وجود دارد که هرزمان دولت اعتبارات بدهد شش ماه بعد اتوبوس‌های نو وارد چرخه حمل ونقل شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا